FØLER DU DEG LITEN OG DUM

Føler du deg liten og dum av og til?
Eller er du av de som takler alle situasjoner med stoisk ro?
Jeg er ikke av de sistnevnte.
Akkurat nå er jeg på farten.
Jeg lar meg ikke stoppe.
Drivkraften er for stor.
Jeg er på vei til alternativmesse på Lillestrøm .

Men jeg føler meg liten og litt dum.
Alle duppedingsene på toget.
Jeg fikk til å lene stolryggen bakover.
Med et hopp.
Så hun som satt bak meg fikk sikkert kaffen nesten i fanget.
Tror du jeg fikk det fram igjen.
Nei, gjorde ikke det.
Gå på riktig vogn, finne sete.
Stressmomenter.
Går ikke i kafevognen.
Best å sitte i ro når man først har funnet setet sitt.
Må på do, oj,låser visst ikke døren, men det gikk bra.

Tenk om jeg ikke kommer meg av toget.
Få på jakka tidsnok.
Lillestrøm, hjelp.
Jeg trykker og trykker, døren går ikke opp.
Det slår meg at jeg kanskje må hentes på stasjonen på Oslo S istedetfor.
Heldigvis slår det meg……………andre siden.
Der blinker open knappen.
Fillern jeg stod på feil side.
De opplyste ikke hvilken side perrongen var på.
Jeg kom meg av.
Jeg blir hentet.
Takk og lov for gode venner.

Dagen etter går vi til toget.
Jeg har følge så kan slappe litt mer av.
Tog forsinket……….og mer forsinket.
Vi gir opp og går hjem igjen og henter bil.
Eller rettere sagt min venninne henter bil mens jeg venter.
Hun har og dratt kofferten min.
Jeg har jo dratt på meg selv.
Jeg har god tid, slapper av.

På hotellet skal jeg finne meg en kaffe.
Setter koppen under, trykker på en knapp.
Får en halv kopp vann.
Så er det å finne briller.
I en overfylt veske .
Kapselmaskin.
Har aldri prøvd.
Leser bruksanvisning og ganske stolt får jeg en kopp kaffe.
Nå kan jeg sige ned og bare nyte opplevelsen.

Men tankene kommer.
Kanskje er det sunt å føle seg litt hjelpesløs innimellom .
Kanskje bringer det frem litt medmenneskelig forståelse.
Vi er ikke like tøffe i alle situasjoner.
Det er viktig å huske på når vi møter mennesker.
Det jeg kan være tøff, kan du møte et svakt punkt.
Du kan ikke pushe meg.
Jeg må finne mine veier gjennom mine hindringer.
Likedan som jeg må la deg følge din vei.
Men vi kan være der for hverandre.
Gi hverandre forsiktig støtte og forståelse.
I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg