HVORDAN SER FREDEN UT

Hvordan ser freden ut

Din indre fred

Hvordan smaker den

Hvor finner  du den

Klarer du å finne den

Nyter du den

 

Min indre fred er det beste jeg vet

Aldri er jeg lykkeligere enn når jeg har fred inni meg

Det kan være en stund i naturen

Med en kaffekopp i solen, omkranset av fjelene eller havet

Allerhelst alene

Sammen men andre kjenner jeg ikke så godt smaken av den

Å jo da, jeg koser meg i godt selskap

Men det er ikke da jeg har den dypeste indre fred

 
Det beste er å meditere

Å lukke øynene og sveve bort

Helt i stillhet

Tankene får ikke stoppe opp

De glir bare forbi

Går jeg dypt nok, forsvinner de

Gårdagen er helt borte

Morgendagen har slett ikke kommet

Jeg bare er tilstede

Akkkurat her og nå

I dag

 

8 kommentarer
    1. Freden innvendig…
      oi. Jeg kjenenr at jeg savner den faktisk. Det å være venn med seg selv er ikke bare bare bestandig.
      Jeg har ikke fred nå, den er gjemt unna, og dessverre vet jeg at den må ligge borte en stund. Det handler om omveltninger som blir store, og sikkert vonde.
      Derfor er jeg i krig med mitt indre…
      Tungt, men nødvendig. Om jeg skal få fred må det bli ufred først. Det tar bare litt tid fordi jeg ønsker å skade minst mulig i prosessen…
      Når den er over skal jeg sette meg ned på toppen min, se utover og nyte stilheten. Den jeg har savnet lenge nå.

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Prøv likevel å gi den noen minutter innimellom der du kan gå inn i deg selv og finne litt fred i ufreden, det er sunt for kroppen din og hjelper deg å holde fokus og holde deg frisk <3 Lykke til

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Men det er også da det er fare for at man blir syk når det hele er over, hvis ikke kroppen har fått hentet seg litt inn igjen underveis, men hver og en må gjøre det som føles riktig for en:) Ved meditasjon får man og en annen trygghet i valgene sine og uroen stiller litt, så det blir ikke verre å komme tilbake, for man kommer tibake med en annen fred inni seg.

    4. Så fin skrevet, uttrykt og formulert Mariann. Takk for dine gode bidrag og vakkre påminnelser i hverdagen. Du bidrar til å gjøre dagene VAKKRERE, på en indre måte <3 Likte den "piano dama", Mariann ;D Vakkert bilde og tekst "megetsiende".... GOD HELG <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg