ENDRING

Av og til får jeg en følelse av at det er en endring på gang

Noe skjer med meg

Jeg vet ikke helt hva

Av og til i disse periodene fylles jeg av forventning

Andre ganger er jeg kanskje litt forvirret eller har en klump i magen

På grunn av opplevelser i barndommen er ikke kroppen min så glad i endring

Jeg må derfor jobbe med den for å få den til å forstå

Den må forstå at det er ikke alle endringer som er vonde eller ubehagelige

 

Dette kan ofte være vanskelig å bli bevisst

Når holder vi igjen

Når lar vi oss stoppe

Når møter vi en vegg og snur og går tilbake

Helt uten at vi egentlig er klar over hva vi gjør

Hva er det som stopper oss

Hva er vi redde for

 
Det kan hindre oss i å nå dit vi vil

Vi stopper oss selv i å nå målet

Uten å være klar over at det er det vi gjør

Er ikke det merkelig

Jo, litt men samtidig forstår vi det

Kroppen er redd

Den vil beskytte deg

Den forstår ikke helt hva det er du prøver på

 

Dette kan gjelde alle endringer

Du kan prøve å slutte å røyke

Du skal trimme mer

Nye rutinger skal innføres

Du går i gang og er så giret

Du er så sikker på at dette greier du

Så går det noen uker, måneder og så er det gamle på plass igjen

Du prøver å gå fra A til B, men du kommer rett og slett ikke fram

 

Hva er løsningen

Hva gjør vi for å innføre de endringene vi ønsker

Ja, si det

Det første er vel å bli bevisst det

Vi må se det selv, forstå det

Deretter kan vi gå tilbake i tid og se om vi får opp opplevelser

Opplevelser som har satt seg fast

Kroppen husker nemlig det vi helst vil glemme

Når vi først forstår prosessene, blir det enklere

Det finnes og en rekke teknikker man kan bruke

Teknikker for å få tak i hva underbevisstheten holder tilbake

 

For egen del føler jeg at å dele det inn i små porsjoner hjelper meg

Jeg må finne en måte å gjøre ting på som faller naturlig for meg

Ikke de store jafsene

Akkurat nå friskner kroppen min til igjen

Jeg har oppdaget at stoffskiftet mitt liker ikke infeksjoner

Når jeg får en ørebetennelse eller urinveisinfeksjon, virker det som om stoffskiftet blir ute av balanse i lang tid etterpå

Nå friskner den til igjen og jeg må igjen ta noen grep

Jeg har allerede brukt klokkesnuingen til min fordel

Nå står jeg opp en time før

Det betyr jo  i realiteten at jeg står opp til samme tid

Det å lage et morgenrituale er for meg viktig akkurat nå

Kroppen trenger å komme i gang

Først må den få noen minutter og roe seg så den våkner opp

Motorikken må komme i gang

Deretter er det noen minutter trim, i moderat tempo

Det gjør jeg for å få igang de fysiske prosessene i kroppen

Jeg har for stor insulinproduksjon,som gjør at jeg legger på meg

Insulinen regulerer seg bedre ved trim

Deretter spiser jeg for å få forbrenningen i gang

Så topper jeg det hele med en meditasjon for å bedre energien og hodet

Gjør jeg disse tingene, vil kroppen oppføre seg bedre

Det er tankene mine om endring

I dag

6 kommentarer
    1. Jeg er veldig glad i ritualer og faste ting. Da fungerer jeg TOPPERS. Men mye endringer og lite oversikt, gjør at jeg funker maks dårlig.. Spesielt sånne ytre endringer i arbeidslivet eller annet. Blir sur og ugrei 😀 Tro det eller ei 😉

    2. Jeg har rutiner på det meste. Det er slik en får mest mulig ut av seg selv har jeg kommet frem til.
      Endringer som skal gjøre noe positivet er enklere enn negative ting har jeg bitt meg merke i her.
      Når jeg gruer meg er det tungt, og når jeg gleder meg løser det seg alltid..)

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er lettere med det positive, men noen ganger kan det butte imot også. Jeg vil jo gjerne ut og arbeide, bidra, men du verden det virker litt skummelt også:) Det du sier om å grue seg og glede seg er også loven om tiltrekning. Når du gleder deg er du på høyere frekvenser og da tiltrekker du deg mer av det gode og oppdager at ting legger seg til rette. Grubler vi , er vi lavere og drar gjerne på oss mer bekymringer, vi er medskapere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg