JEG HAR ET KNUSEVERK I HODET

 

I dag satte jeg meg ned for å meditere

Tankene svirret rundt febrilsk

Det var vel ikke det tema jeg ikke nådde innom

Blir av og til litt frustrert

Jeg går nemlig skole

Et helt universitet kun for meg

Egenstudie

Meg selv som lærer og elev

Og av og til noen gjesteforelesere

 

Studiet går på å få det litt mer stille i eget hode

Der er det gyselig travelt serru

Tenk deg selv hvis noen går og prater høyt til deg hele dagen

Noen ganger roper de inn i ørene dine

Ja, litt overdrevet, men ikke mye

I dag ble jeg litt oppgitt

Hvordan skal jeg få kontakt med mitt indre med slikt et he…….bråk

 

Da åpenbarte det seg et syn

Jeg så et stort knuseverk oppe i hodet

Som en stor kjøttkvern

Med et samlebånd

Alle tankene samlet seg på det båndet

Det jeg ikke hadde bruk for forsvant i knuseren og ble til støv

Støvet ble ført videre i en elv og renset

Alle tankene om hva jeg skulle skrive forsvant til oppbevaring

De dro ned i en stor tank, en tanketank

Slik at jeg kunne oppbevare dem og ikke miste dem

Ordene som kommer i hodet, forvinner ofte fort igjen

Derfor må jeg be om at de blir tatt vare på

Resten går til knusing

Ganske så tøft

Samlebåndet og knusemaskinen jobbet helt på egenhånd

Det ble litt mer stille

Klar for ny undervisningstime

I dag

 

#høysensitiv

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg