EN VANLIG CRUISEDAG I MIDDELHAVET, TOULON

Jeg har hatt noen innlegg for å vise hva vi gjør på når vi er på Cruise. Det finnes dusinvis av tilbud men vi benytter oss veldig lite av de. Vi prøver å få med oss noen show men ellers har vi ikke vært med på noe som helst. Spesielt ikke når man reiser en hel gjeng sammen. Vi er på land om dagene og de dagene man er i sjøen er det deilig bare å sløve. For oss er det uaktuelt å forlate solen og gå inn for å være med på et arrangement, men for de som ønsker det er det masse å ta seg til med.

Denne dagen var vi i Toulon i Frankrike

Vakker innseiling til Toulon, havnebyen til Marseille. Det er fint når du er på cruise, du får sett plassene fra sjøsiden og fra høyden.

Og solen er med oss

Deilig å sitte ute og spise frokost

Toulon

Kjekt både for liten og stor, å sitte høyt oppe og ha utsikt over alt som foregår på havna.




Vi rusler oss en tur i land og mor får øye på et marked og hun er fortapt for denne verden og vanskelig å få med seg videre. skal bare, skal bare. Det ble litt krydder, pestokjerner, pesto, soltørkerket tomat





En rast med en kopp cafe Creme er nam. Han ble nesten fornærmet når jeg spurte etter Cappuchino, jeg var visst ikke i Italia, sa han.

Da har vi ruslet noen timer og er ombord igjen for å spise lunsj

Maten er snart klar, kom og spis, ihvertfall hvis du vil ha utemat

De ovnstekte paprikaene var aldeles nydelige.

Noen tar seg en liten blund

Mens andre nyter solen og boken

Med litt bakgrunnsmusikk

I dag ble det en fellesmiddag i en av hovedrestaurantene.


De minste skal vel også ha litt luksus. Synd jeg ikke har bilde når kelneren kom med 4 fylte tåteflasker på et sølvbrett:)

Eller kanskje en tur på buffetten istedetfor og få stekt hel gris. Jeg var mett så jeg fikk ikke smakt på den.

Men litt nattmat er det plass til. Mat blir servert til alle døgnets tider og hva man måtte ønske. Mulighet for alle dietter. Jeg tåler alle typer mat og kaloriene tenker jeg på når jeg er hjemme igjen. Jeg har ferie.

God natt.

6 kommentarer
    1. Ut i fra bildene så det helt supert ut. Har aldri vært på cruise,men hørt mange som er veldig fornøyde med det:) Nei kalorier får en tenke på en annen gang, må jo kose seg skikkelig på en slik tur 🙂 Fortsatt god helg <3

    2. Å hjelpes meg…..nå fikk jeg vann i munnen gitt. Snakk om å leve som grever. Ser helt fantastisk ut, både maten, marked og omgivelser. Kos dere videre. Gode minner å ta med inn i vinteren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg