BARE EN LITEN DRÅPE

Hei

Jeg er bare en liten dråpe jeg

En liten dråpe vann

Bitteliten er jeg

Ganske så unnselig

Nesten gjennomsiktig

Du ser rett gjennom meg

Av og til tror jeg at jeg er så liten at jeg ikke er verd noe som helst

At ingen har bruk for meg

Da blir jeg litt lei meg

 

Men så tenker jeg litt da

Liksom for å løfte meg opp

Hva hvis du er veldig tørst

Da kan jeg komme og legge meg på leppene dine

Da vil du få nok væske til at munnen din vil fylles med vann

Du vil få det bedre

Hvis noen er veldig syke kan faktisk jeg være med å holde dem i live

 

Og hvis jeg bare slår meg sammen med flere

Ja, da kan vi fylle et helt glass

Vi kan slukke tørsten din

Alene kan jeg ikke utrette så veldig mye

Likevel er jeg viktig for det blir ikke et stort hav uten meg

Uten mange små, sånne som meg

Når vi slår oss sammen og samarbeider, da blir vi supersterke

 

Vi kan også ha krefter som ikke er av det gode

Vi kan bli rasende og ødeleggende

Vi kan bli så mange at vi fosser frem

Da er vi faktisk så sterke at vi kan rive med oss alt vi feier over

Er du ute på et stort hav når vi er opprørt, ja da kan det være farlig for deg

Slik er livet

Vi kan være fredelig og leve i sameksistens og gi hverandre et godt liv

Eller vi kan være nedbrytende og ødelegge

 

Har du tenkt over at menneskene er likedan

Alene er de sterke, men likevel svake

En person får ikke så mye utrettet, men kan være livsviktig for et annet menneske

Vi påvirker hverandre

Som når en dråpe blir til to

Når menneskene vever nettet sitt av energier sammen, blir de også sterkere

Det er da de må bestemme om de vil bygge opp eller ødelegge

Hver en dråpe teller

Hvert et menneske er viktig

Sammen kan vi utrette mirakler

I dag

 

2 kommentarer
    1. Det var en herlig sammenlikning Mariann 🙂 Nydelig og sant. For vann kan styrke og samtidig ødelegge. Og noen ganger er folk like som to dråper vann også, ikke nødvendigvis utenpå, men inne kanskje mer 🙂 Herlig tekst <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg