VISSTE DU AT SVARENE DALER NED I HODET PÅ DEG


 

Det gleder mitt hjerte at så mange nå utvikler sine åndelige sanser

Flere og flere forstår at de kan mer enn de har visst om

Mange spør meg hva de skal gjøre

Hvordan skal man gå frem for å lære

Jeg har skrevet om det før, men som alltid hos meg, kommer temaene igjen

Og igjen

Vi trenger nok repetisjon

 

 

Nå kan jeg skrive kun det som fungerer for meg

Det er ikke sikkert det blir riktig for deg

For meg er det aller viktigste blitt å finne fred

Finne fred inni meg selv

For jeg har oppdaget at der ligger svarene

Det er en indre stemme inni der

En veileder som kan veien dit jeg skal

Jeg vet jo ikke hvor jeg er på vei

Jeg trasker jo bare gjennom livet på måfå

 

 

 

Så snart vi stresser med å finne svar, da kobler vi inn hjernen

Hjernen er veldig dominant og jobben dens er klar

Den skal analysere, være logisk, sette sammen opplevelser og tenke

Tenke, tenke, tenke

Det er bare det at da blokkerer vi for den indre stemmen

Den går rett og slett og legger seg for den blir ikke hørt

Tankene overdøver den

Hjernen er så mye mer høytlytt at stemmen inni deg blir kvalt

Det viktigste er derfor å slutte å gruble

 

Vi kan ikke gruble frem åndelig utvikling

Vi må la den komme av seg selv

Det betyr ikke at vi skal sitte på rævva og ikke gjøre noe

Vi skal følge stemmen inni oss

Den er så smart

Den gjør at du snubler over en bok du skal lese

Du havner plutselig, nesten uten å vite det selv, på et kurs

Du møter en venn du ikke har snakket med på årevis og dere finner tonen igjen

Mens du tilfeldigvis blar deg gjennom tv-kanalene, dukker det opp en film som griper deg i hjertet

Du blir ledet

Hvis du vil

Men da må du lære deg å ikke stresse med å finne svarene

De vil komme til deg av seg selv

Så senk skuldrene, pust rolig og stol på at du blir ledet

Uten å tenke

I dag

2 kommentarer
    1. Vi er nok mye mer oppdratt til å være logiske og tenkende enn åndelige og følende, i oppveksten og skolegangen vår ja. Ikke lett å legge av seg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg