IKKE MISFORSTÅ MEG – FORSTÅ MEG

Av og til er man  blind

Man er så innmari blind på hva man selv gjør

Det er så enkelt å se det hos andre

Jeg skriver jo mye om loven om tiltrekning

Jeg skriver at man må fokusere på det man vil ha, ikke det man ikke vil ha

Universet forstår ikke ordet ikke

Det gir deg det du fokuserer på

Skal tror hvor mange ganger jeg har skrevet og sagt det

Vær nøye når du velger ord på det du ønsker deg

Ikke bruk ordet ikke

 

 

Ja, hva gjør jeg selv

Jeg skriver innlegg om, og sier gjerne

Jeg liker IKKE å bli misforstått

Jeg liker IKKE at noen andre legger en annen hensikt bak mine ord enn det jeg har

Hallo

Er du teit eller

Gang på gang gjør jeg akkurat det jeg vet jeg IKKE skal gjøre

Jeg gir fokus til det jeg IKKE vil ha

Hahaha

Ler av meg selv, for sånn er vi mennesker

Vi ser andre, men ikke oss selv

Er det da rart at jeg får sånne situasjoner om og om igjen

Da er det noe som er en fin ting å ha

Det er gode venner som gjør deg oppmerksom på dette på en kjærlig måte

Skulle du ikke heller lagt fokuset ditt på at du gjerne vil bli forstått

Selvfølgelilg må jeg gjøre det

Jeg må ha fokus på at jeg liker å bli forstått

“Jeg er glad for at folk forstår hva jeg mener og hvilken hensikt jeg har”

Hensikten min er nemlig god, bare god

Er det ikke enkelt når man ser det sånn

 

 

Vær obs på at hvem som er læremester og hvem som er elev, vites ikke

Jeg hører noen si at er du på et kurs, må du ikke tro du kommer lenger enn den som holder kurset

Jeg føler at det ikke er helt riktig å si

Hvem vet hvem som har kommet lengst

Og er dette et konkurranseheat der vi skal komme først til himmelen eller noe sånt

Gode kursholdere sier at de lærer mye av sine elever

Vi får nemlig akkurat den lærdommen vi skal

Til akkurat riktig tid

Tiden er når vi er moden for det

Se derfor ikke opp til noen som en guru og tro ukritisk på alt denne sier

Finn din egen sannhet, finn det som gir gjenklang i hjertet ditt

Det kan være akkurat det motsatte av hva “læreren” sier

Alle er vi elever så lenge vi er på jorden

Hvilken vei vi skal gå og hvor lang den er, det vet vi ikke

Lytt derfor når noen prøver å si deg noe

Hvis det høres riktig ut, tar du det til deg

Kjennes det feil ut, lar du bare ordene være hos den som sa de

Det kan være deres sannhet om det ikke er din

Jeg takker ydmykt for lærdommen jeg ble gitt i dag

Velmenende og sanne ord fra hjertet

Takk

I dag

 

12 kommentarer
    1. Jeg elsker mitt fullkomne liv. Jeg elsker å være i flyt. Jeg elsker min fullkomne friske kropp. Jeg elsker mine vakre positive venner inkludert gode og vakre F.B venner som deg Mariann. Ha en strålende dag <3

    2. Så bra skrevet. Ja vi kan høre ting igjen og igjen, vi kan vite det så godt selv også…, men plutselig en dag kommer det du hører til riktig tid og på riktig plass, og får en helt annen betydning og “alt” får en annen sammenheng. En liten hverdagsseier, verdt å huske å ta med videre på veien. Den er som en “gave”…., du kan åpne den opp, se på den, ta på den, finne ut hvordan den fungerer, eller IKKE fungerer, hva du gjør med den er opp til deg…, du kan gi den videre, sette den fra deg i et “skap” og ta den frem av og til, eller du kan gi denne “gaven” en nyttig plass i din hverdag, til glede for deg selv og andre <3 Tusen takk for GODE ORD PÅ VEIEN, MARIANN <3

    3. annebe : Her sto det MYE bra. Jeg bruker som regel ting jeg har lært og ting jeg har erfart, blander det sammen og lager /finner min egen sannhet 🙂 Du er så flink til å sette ord på tanker…Klem<3

    4. Det er vanskelig å forstå noen HELT tror jeg, pga man er forskjellige personer med ulikt ståsted…Men man kan “forhandle” om budskapet som det heter, og håpe at man blir sånn noenlunde riktig forstått,hvertfall så det holder <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg