TACOVRI MED POTETSTAPPE

Vi har ikke så ofte taco lenger etter at ungene flyttet ut, men av og til slår vi til. Da lager jeg dobbel oppskrift så jeg har til en middag til. En av variantene jeg bruker er å lage en ovnsform. Nå igjen, sier du kanskje. Jeg og de ovnsformene. Ja, jeg liker det og her blir det litt om og om igjen. Og mine retter er jo ikke oppskrifter i den forstand, bare inspirasjon. Jeg lager også dobbelt opp med potetstappe de gangene jeg har det, så jeg kan bruke den nettopp i en ovnsform. Akkurat nå kom jeg på at kanskje jeg skal bruke potetstappe og fisk en dag i form. Ja, det må testes, men ikke i dag. I dag er det tacorester.

Aubergin, løk, paprika legges i en form. Inn i ovnen 200 grader ca 15 min.

Deretter tar jeg formen ut og legger på et lag med tacokjøttdeig. Det fulgte visst også med en rest av rå løk.

Rester av en nydelig potetstappe iblandet litt søtpotet oppå tacokjøttdeigen.

Ost på toppen. Inn i ovnen 20 min til.


Det var kjempegodt. Auberginen hadde sugd til seg masse gode krydder fra kjøttdeigen. Nam

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

2 kommentarer
    1. Jeg liker de vriene dine 🙂 Jeg laget mye sånn selvkomponert før, med ost og potetstappe, og brun saus og masse rart 🙂 Deilig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg