MEDDELELSESBEHOV

Jeg har så stort meddelelsesbehov

Skal tro hvorfor jeg har det

Jeg legger ofte merke til det når jeg er sammen med andre mennesker

Jeg forteller ofte om episoder jeg har opplevd eller hvordan jeg er ,eller føler ting

Når jeg så kommer hjem tenker jeg at de andre er ikke sånn

Og det er ikke sånn at jeg prater dem ihjel

De er bare mer stille

 

 

 

De forteller ikke hva de liker å holde på med

Eller om familien sin

Eller hva de mener om ting

De er ikke så personlige

 

Ofte forklarer jeg meg i hjel

Det gjør jeg jo her på bloggen også

Jeg slår ned folk med alle ordene

Jeg skal forklare alt

Og på alle måter, så alle kan forstå

Ingen må misforstå meg

Det er kanskje der det ligger

Jeg liker ikke å bli misforstått

At vi mener forskjellig er helt ok

Men jeg liker ikke når noen legger en annen hensikt bak det jeg sier og gjør

En hensikt som jeg aldri har hatt

 

 

Det er kanskje derfor jeg føler jeg må fortelle

Jeg innbiller meg at hvis de vet alt så vil de forstå, ikke misforstå

Ja og så liker jeg jo å kommunisere

Jeg liker å dele

Men jeg liker godt at andre deler av seg også

Det synes jeg er kjekt

 

 

Når jeg møter noen som prater i munnen på meg, da koser jeg meg

Da er vi like ivrige begge to etter å dele ordene med hverandre

Ofte tenker jeg, hvorfor blandet jeg meg inn i den diskusjonen

Kunne jeg ikke bare ha holdt kjeft

Min mening er ikke så viktig at jeg må komme med den

Ofte har jeg bare handlet før jeg har fått tenkt

Plutselig er jeg midt inne i en sånn forklarelsesbølge

Hmmmm

Ja, ja sånn er jeg

Jeg får øve på å være litt mer stille iblant

Det kan jo være morsomt det og

Kanskje

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg liker også å prate, og er nok sånn at jeg gjerne forklarer litt ekstra jeg også, for ikke å bli misforstått… Og jeg liker også noen som prater litt. Men jeg liker også folk som klare å formidle ting UTEN å prate mye. Jeg liker stille folk, som man allikevel kan skjønne hvem er,som gir av seg selv, uten å være MIDT i hele tiden. Og jeg har venner av ALLE kategorier. De som står på bordet og underholder, og de som sitter i et hjørne og prater stillferdig og rolig med ETT menneske 😀 Herlig med forskjellige folk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg