GLAD

I dag er jeg glad

Jeg er glad fordi jeg er meg

Ja, noe har jeg slitt

Helsen har ikke bestandig vært på min side

Men mange har slitt mye mer

Derfor er jeg heldig

Det høres kanskje rart ut, men jeg er takknemlig

Takknemlig fordi jeg har fått prøvd litt i livet

Det gjør at man blir så glad

Så veldig glad når man har det bra

 

 

Man får og mye annet på lasset

Man blir ydmyk til hvordan alt henger sammen

Vil man ha hjelp, så er hjelpen der

Jeg har ikke tall på hvor mange mennesker jeg har møtt, som har vært til hjelp for meg

De fleste møter har vært gode, noen har vært ubehagelige

Fordi om noe er ubehagelig, betyr ikke det at man skulle vært de foruten

Det er nemlig det man lærer av

 

 

Ingen har sagt at livet er så enkelt

Alt i alt synes jeg at jeg har vært av de heldige

Gevinsten er stor

Erfaring og livsvisdom er fine ting å ha i sekken

Sekken min inneholder helt andre ting nå enn før

Jeg har kastet ut frykt, bebreidelse, sinne, irritasjon, skyldfølelse, dårlig selvtillitt  og dårlig samvittighet

Det fauk på bålet

Jeg hadde absolutt ikke bruk for de tingene

De var søppel i maskineriet mitt

De la seg mellom tannhjulene så energien stoppet opp

Det er en glede å se at bålet brenner

Jeg har lagt fra meg sorg

Jeg har lagt fra meg ensomhet

 

 

Og du verden så mye jeg har vunnet

Jeg gir meg selv en klapp på skulderen fordi jeg har vært så flink

Jeg har jobbet iherdig med å se meg selv

Med å luke bort det jeg ikke vil ha så det gode kunne få bedre grobunn

Inn med positive tanker og gleden over å se hvor sterk tankens kraft er

Jeg har lært meg å lytte til kroppen min

Jeg lar meg lede av hjertet mitt

Hjernen min får ikke lure meg lenger slk den gjorde før

Jeg hører ikke på den når den prøver å kviskre til meg hvor udugelig jeg er

For det er jeg slett ikke

Jeg har byttet ut ryggsekken min

Nå har  jeg en stor lett en

Den er så fin og den er så god å bære

Den er fylt med glede, takknemlighet og kjærlighet

Kjærlighet til livet og til menneskene jeg møter på veien

På min kjære lille familie som jeg elsker over alt på jord

Hvor heldig er vel ikke jeg

Den heldigste på jord

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg