BLI FRISK PROSJEKT OPPDATERING

Et innlegg til de som  følger med på min egen bli frisk kampanje.

Lenge siden det har vært en oppdatering der nå

Historien er for lang til å ta her, så de som vil ha hele historien,får bla bakover i innlegg.

http://lillasjel.blogg.no/1379970898_bli_frisk_uten_medisi.html

Kort fortalt har jeg lavt stoffskifte, selv om legene i sin tid påstod at det ikke stemte.

Det stemte likevel og jeg har gått på Levaxin, men ikke blitt frisk.

Det rare er at når du kommer til leger og forteller at du ikke er frisk, så tror de ikke bestandig på deg.

Det har vært årsaken til at jeg har gått mine egne veier.

Som jeg sa til Nav i går, så har jeg nå snudd hver en stein på veien.

Jeg har gjort alt som står i min makt for å bli frisk.

 

 

 

Jeg har til og med sluttet med medisin og gått uten i over et år.

Prøv å gå med et veldig lavt stoffskifte så kan dere få se hvordan det smaker.

Alle de som har vært der, vet at det er tungt å gå uten energi.

Når kroppen er tom, da er den tom.

Det var som ei sa til meg i går at du kan kjøre på reservetanken en stund, men når det da er tomt, da stopper det opp.

Sånn føles det for kroppen også.

Det er ikke noe mer der å ta av.

Da orker man hverken å sette på en oppvaskmaskin eller gå en tur.

Og begrepet ta seg sammen, kan vi le av, for det er ikke noe der å ta seg sammen med.

Likevel nå når jeg ser tilbake, har det vært ok å opplevd dette.

Ihvertfall når jeg nå jobber som healer og får mennesker på besøk som sliter med det samme.

 

 

Men det var den oppdateringen.

Jeg gikk jo igjen til privat lege, Balderklinikken.

Jeg ba om å få prøve en annen medisin, Armour.

De ville jeg skulle gå på kombinasjon Armour og levaxin.

Jeg så gjorde og elendig var jeg.

Til slutt ba jeg om å få prøve kun Armour.

Da startet bedringen.

Sakte, men sikkert er jeg blitt friskere.

 

 

Armour er egentlig den type medisin de brukte før i tden, før de hadde den kjemisk fremstilte levaxinen.

Man må betale den selv og den er ganske kostbar.

Prisen varierer også fra apotek til apotek.

Jeg har aldri fått komme til hormonspesialist.

For å få Armour på blå resept må man til spesialist.

Balderklinikken søkte meg inn hos endokrionolg og jeg fikk time.

Hurra

Det var en behagelig opplevelse.

På grunn av tidligere erfaring var jeg nervøs.

Jeg hadde med ei venninne som støttekontakt.

Hun kjørte meg dit og fulgte meg inn.

Legen, Ståle Skare, sykehuset i Ålesund, var utrolig sympatisk.

Han visste hvordan denne kampen hadde vært.

Han visste hvor slitsomt det kunne være med et stoffskifte som ikke fungerer

Han søkte om blå resept for meg med en gang

Nok et hurra

Endelig etter 16 år ble jeg trodd av det offentlig og hadde deres godkjenning.

Blåresepten min ble innvilget og jeg fikk refusjon for det jeg hadde betalt 6 mnd tilbake.

 

 

Det er mye positivt som skjer nå

Vekta har begynt å røre på seg, rett vei denne gangen, uten at jeg har gjort noe ekstra.

Joda, litt økt aktivitet, men før kunne jeg gå 3 timer hver dag uten at den rørte seg.

Nå går det sakte, men sikkert nedover, helt av seg selv.

Det er stort for en som bærer på 40 kg overvekt

Insulinen min hadde gått ned med over 30 %

Jeg har jo  hatt nok insulin til tre personer.

Da legger man også på seg, for insulin produserer fett.

Alle vitaminer og mineraler er bra.

Jeg skulle kutte både c-vitamin, d-vitamin og folsyre og k-vitamin og fozfat.

Så måler vi igjen om to måneder.

Nå går det endelig fremover

Og jeg blir trodd og får hjelp

Det er storartet

Føles vidunderlig

I dag

14 kommentarer
    1. Så utrolig deilig å lese, Mariann <3
      Det er ensomt å gå sånn å "vandre" etter "riktig vei", så tapper du har vert, på din vei. Og så tapper du ER, fordi du også lar andre få følge deg et stykke på din vei, DU KASTER LYS OVER ANDRES STIER, OG VISER VEI.... Dine delinger gir håp og glede på en ellers litt dårlig opplyst landevei.... Vi kan da ikkje la vere å tru på naturen og mennesket..., det går da virkelig ikkje an..., men klart en del handlinger gjort av mennesker kan jo få en hver til å tvile, men ikkje på mennesket, bare dets handlinger...tror jeg (som du sier Mariann), "i dag"... <3

    2. Godt og litt vondt å lese. Jeg har slitt med det samme som deg. Jeg gikk samme veien, altså til Balderklinikken. Fikk Armour i kombi med levaxin og til slutt uten levaxin. Har et hjerte som ikke helt liker armour og følte meg litt hypo, men kunne ikke øke pga hjertet. Ble ette en stund innlagt med arytmi og streng beskjed om å kutte ned på armour. Nå er det som om jeg aldri begynte på armour… som om jeg fortsatt går på levaxin…. Null energi, null humør, 3 dager “straff” om jeg prøver å gjøre noe… Jeg prøver å slå meg til ro med at det er slik livet mitt blir for jeg vet ikke hva mer jeg kan prøve, men jeg syns det var utrolig godt å lese at det ikke er slik for alle. Godt å lese at noen blir bra også! Lykke til videre.

    3. Jeg har jo ikke lavt stoffskifte, men vet VELDIG godt hvordan det er å ha lite eller null energi, ikke lett å “ta seg sammen ” da nei ….Så bra det skjer positive ting, jeg føler også at det går sakte i riktig rettning 🙂
      Klem <3

    4. Vilje: Lytt til kroppen din, så vil den lede deg videre etter neste spor. Ikke gi opp. Kanskje må du leve med redusert energi, men prøv likevel å finne muligheter. Har du prøvd refleksologi eller biophotonbehandlinger? Det er mye som kan få fart på systemet igjen så det blir litt mer levelig.Og kan man ikke gjøre mer, da må man gjøre det beste utav det som er. Meditasjon har hjulpet meg mye, blant annet, likedan healing. Det kurerer ikke stoffskiftet, men gjør det mer levelig.

    5. Det er veldig ålreit å høre at det er ting som har hjulpet deg som jeg ikke ennå har forsøkt. Jeg brukte opp sparepengene mine på Balderklinikken og driver og sparer opp til noe mer. Godt å få noen tips om hva det lønner seg å prøve. Kunne tenkt meg å teste ut helhetsterapi når pengehaugen blir litt større:) Jeg elsker å trene og elsker å jobbe. Har bare vært ute av stand til å gjøre det noen år. Håpet jeg har hatt har vært å være istand til det igjen, men ikke helt umulig at jeg må slå meg til ro med en noe lavere list:)

    6. Vilje: Kjenner til den, har vært der jeg og. dårlig samvittighet fordi man må bruke penger på helsen hele tiden og ikke vet om det virker, osv. Jeg er og en person som elsker å være i aktivitet, og at det er litt travelt rundt meg men det jo sånn da at hodet vil, men kroppen nekter. Når jeg ønsker meg noe, da ser jeg for meg og innbiller meg at jeg allerede har fått det og merkelig nok, så er det ofte at det da går i oppfyllelse og det er helt gratis å prøve:) Legg gjerne til http://www.facebook.com/Lillasjel der legger jeg ut linker og bilder og diverse. Kanskje det kan komme et tips du kan ha nytte av. det er jo sånn at bare en selv vet hva en kan gjøre seg nytte av. Vil du prøve healing,er det ofte gratis healinger på internett:)

    7. Så bra at du må får den hjelpen du har krav på, og som virker! Det er synd at mange må gå den tunge veien, og det virker som alle må finne opp hjulet hver gang de kommer til lege. Jeg gleder meg på dine vegne 🙂

    8. Herlig? Herlig å bli trodd, og ikke minst faktisk finne noe som virker da.
      En kjenner jo sin egen kropp best uavhengi av hva andre sier.
      Man merker om noe er bra eller ikke, og her burde du blitt hørt på mye tidligere.
      Jeg går rundt og “gruer ” meg? Min mor hadde lavt stoffskifte etter fylte 40, og jeg tenker med gru på om det er noe jeg kan få?
      Jeg ser ut som min mor, og vi har fulgt de samme tingene hele veien.
      Migrene, og ikke minst Frozen shoulder?
      Begge har vi tatt akkupunktur mot hodet, og det hjalp godt..
      Så jeg får meg målt innemellom, men de prøvene viser ingenting, og vekten er på vei opp uten at jeg gjør noe som helst anderledes.
      Så jeg kjenner at det kommer til å bli tøft. En annen ting er jo energien.
      Til meg og være er den lav. Jeg tar mange flere pauser enn før, og jeg er trøtt mye oftere? Så jeg krysser fingrene for at det er forbigående, og bare en innbilning..)
      Riktig god bedring på bedringens vei.:)

    9. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk for det og husk å legge bort din mors historie:)Vi kan få det samme fordi kroppen vår tror vi skal ha det samme, så fokuser på at du er frisk og rask og alt er bare fint. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg