LA LIVET VÆRE ENKELT


La livet være enkelt

Ihvertfall så enkelt som mulig

Ikke overkompliser ting

Ikke la bagatellene styre livet ditt

Se gjennom fingrene med det som ikke er viktig

 

Det er så lett å la små ting bli store

Det er og fint å kunne gjøre det

Men la de gode tingene bli store

La de negative tingene forbli små

Bittebitte små, så små at du ikke lar de opprøre deg

 

Du må ikke delta i alle kamper

Det er ikke alt som vedrører deg

La andre styre med det som er deres

La de ha sin mening og sin tro

Det har de lov til

Vi er ikke alle like

Velg ut de kampene som er viktig for deg

La resten gå ut gjennom sidevinduet på bilen

Se at de blåser bort

La freden deretter senke seg i deg

Finn ro i deg selv

Oppdag hvor mye du selv kan styre din dag

Gjør det enkelt

 

Jeg lot meg inspirere i dag av disse to bildene

De er malt av Frode Nybø

Disse bilene ble malt av morgenkaffen hans

Ja, det er vel litt forenklet sagt, det trengs nok ulike styrkegrader

Men kaffe er det

Er ikke det fint eller

Tenk så deilig å sitter der og sløve med morgenkaffen

En av mine favorittstunder i løpet av dagen

De dagene man har anledning til det

Å kunne sitte sånn med kaffen sin og lage bilder

Mer som et mirakel

Så enkelt kan det gjøres

I dag

 

Ta gjerne en titt innpå siden hans

Han maler med vanlige farger også, de vakreste bilder

https://www.facebook.com/nybs.no?fref=ts

8 kommentarer
    1. frodith: I natt drømte jeg at du og kjersti kom utkledd i lakener:) Vi var på et sykehus og så var vi ikke der og så skulle det spilles bingo. KJære vene deg, du må sove om natta og ikke fare rundt sånn. Dere hang sammen i det hvite antrekket deres som siamesiske tvillinger:)) Og så skulle dere hilse på gubben min og plutselig hadde han hatt på seg parykk og briller så han var ukjennelig, han som aldri gjør sånne sprell,hihi

    2. Ha-ha, artig 😀 Tenk hvor man kan påvirke hverandre her inne .-D Om du ser på bloggen min i dag, har det kanskje vært noe tankeoverføring inne i bildet..Jeg har nemlig vært i dyetrekk-skapet og stjålet NYE dynetrekk… (mitt eget skap altså 😉 )

    3. Veldig enig, men i går hadde jeg en dag som var litt stress, hadde fått ny salong…og du vet det å plassere nye møbler.. blir ikke alltid slik en hadde sett det for seg :)…og så hadde vi malt et bord og ble ikke helt fornøyd med fargen…da måtte jeg si til meg selv at dette er bare bagateller og det kan ordnes…:)
      Veldig fine og harmoniske de bildene ja …Ha en flott dag <3

    4. Så fine bilder, og malt med kaffe? Nå skal jeg bare slappe av og prøve å senke skuldrene, for det kommer en snikende hodepine, og den har jeg tenkt at bare skal passere. Litt småstress på jobben om dagen, med nye små barn, men de er jo så gode og man må jo bare bli glad i dem. Men hektisk og mye bæring til tider, når de ikke føler seg helt trygge. Da er det godt å komme på armen, selv om det fort blir ganske lenge. Men etterhvert slapper de mer av og klarer seg litt mer selv. Nå skal jeg gjøre ingenting, tømme hodet og bare ta livet med ro 🙂

    5. Grete: Ja, i morgen skal jeg sikkert hente hjem en liten en som skal prøve å være i barnehagen alene littegrann. Kjenner jeg temperamentet hans riktig, blir det ikke så lenge før de ringer :)Av og til jeg lurer på hvor mange som får belastningssykdommer når de blir voksne for følelsen av å bli satt igjen alene setter seg i kroppen, ganske dramatisk for en ettåring egentlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg