JEG ER I BUR

Jeg er i bur

Hjelp meg

Jeg når ikke ut

Jeg ser at det er så vakkert der ute

Jeg når bare ikke tak i det

 

Det er mørkt her

Det er så fryktelig mørkt

Det er sånn inne i hjertet mitt også

Jeg vil ut

Hjelp meg

 

Ja, jeg vet, du kan ikke hjelpe

Jeg må hjelpe meg selv

Jeg må selv finne veien ut

Ut til det vakre

 

Hva sier du

Er det vakkert inni meg også

Men hvorfor ser jeg det ikke

Ser du det likevel

Ser du gjennom meg

Ser du forbi det mørke, tunge, dystre

Ser du sjelen min

Er jeg så vakker sier du

Hvorfor ser jeg det ikke selv

 

Jeg er i bur

Jeg ser ikke ut

Bare kontrastene av hva som kan være der

Jeg tror det er vakkert

Jeg vil også dit

I dag

4 kommentarer
    1. Av og til skulle man ønske at det gikk an å hjelpe noen ut av buret. Og på en måte kan man jo det, ved å være medmenneske. Veien må de gå selv, men man kan være der og støtte. Nydelige ord og selvsagt et fint passende bilde til teksten. Alle mennesker er vakre, de må bare tro på det selv <3

    2. frustrertfrueihouston: Ja, man kan være der, men ofte er ikke det nok desverre. Det var bildet som gav meg ordene denne gangen <3 Tårene rant når jeg så bildet og så kom ordene av seg selv <3

    3. Ja, man må jobbe seg ut av slike bur selv…Stort sett er det meste avhengig av en selv… Man kan få litt hjelp men meste må gjøres innenfra 🙂 Jeg skjønte at bildet trigget noe, jeg skrive jo også noen sånne tekster til bilde, og det er veldig spennende å skive ved hjelpe av bilder og noen stikkord fra andre,sånn som jeg har gjort også 🙂

    4. frodith: Ja, kjempespennende. Man vet nesten ikke hva man skriver før man leser det etterpå 😀 Glad jeg ikke er i bur, selv om jeg tror nok at sjelen min følte seg litt urfri tidligere 😀 Nå flyr jeg høyt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg