JEG DIGGER

Til alle som har lyst til å lære mer om det åndelige, anbefaler jeg boken Balansekvinnen av Kristin Norenberg, som jeg har hentet teksten til dette bildet fra. Flott bok.

Jeg digger det når livet flyter

Forstår du hva jeg mener med

Ting legger seg til rette foran deg

Du kjenner forventningenes sus i magen

Det er som om det negative ikke når tak i deg

Du er på en høyere frekvens

En bølge av positivitet

 

Jeg rir på den bølgen for tiden

Det er sinnsykt deilig

Ja, jeg digger det

Når jeg faller i vannet igjen, vet jeg ikke

Livet er ikke bare fyllt med flotte bølger å surfe på

Rett som det er stuper man ned i vannet

Man kaver og kaver for å komme seg opp igjen

Noen ganger holder man seg så vidt flytende

Andre ganger kan man lettet gå tørrskodd på land igjen

 

 

 

Akkurat nå digger jeg å ri på den store bølgen

Elsker disse sommerfuglene som gjør magen min litt urolig

Jeg kjenner jeg er litt giret i kroppen, litt “høy”, av glede

Takknemlighet

Takknemlighet for bevisene på at det er verd å kjempe

En kamp der positiviteten og gleden slår det negative langt ned i støvlene

Jeg ser hva jeg skaper i eget hode

Jeg innser at ubevisst lar jeg hodet mitt lure meg trill rundt innimellom

 

Det er hjertet jeg må lytte til

Forbausende nok har det alle svarene

De daler ned foran meg

Ja, kanskje ikke så lettvint, men de er der

Jeg må bare lytte

Kroppen min har mer hemmeligheter enn jeg er klar over

Sakte men sikkert har jeg vunnet dens fortrolighet

Den hvisker meg en etter en av sine hemmeligheter

Det er så fint

Jeg digger å ri på den store bølgen av glede, takknemlighet og forventning

I dag

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, surfe i vei du 🙂 Det er det som er tingen, surfe på god-bølgene 🙂 Litt våt må man tåle å bli, men man tørke jo igjen 🙂 Klem fra frodithen <3

    2. Hei.
      Det første diktet… likte dette: ” du er en liten brikke i et stort puslespill” Dette er en av hovedessensene i Maria Montessori sin filosofi. Vi er en del av en større helhet, der alle må hjelpe til for å få til helheten.
      Hun kalte det kosmisk ….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg