JEG VIL HA FRED I DAG

Jeg sitter og nyter solen i Spania
Jeg hører og på trafikken
Bilene suser forbi
Jeg ser dem ikke, men hører dem
Små biler, store biler, motorsykler og utrykningkjøretøy med sirener
De vedrører meg ikke, men de skaper støy og stress, og forstyrrer min avslappingsmodus
De overdøver til og med fuglene, som gjør et forsøk på å underholde

Det slår meg at det er et bilde på verden vi lever
Vi surrer avgårde som bier i en bikube
Eller som maur i en maurtue
Maurene er flittige rundt meg, stadig på jakt etter brødsmuler eller andre gevinster
Støy og forstyrrelser er en stor del av vår hverdag
Er det sunt for kroppen vår – neppe
Vi stresser avgårde etter klokka
Har vi noen minutter alene, hva gjør vi da
Putter en plugg med lyd i øra, ser på tv, hører radio
For ikke snakk om all kommunikasjon
Vi “snakker” når vi går,står og innimellom alle gjøremål
Lar vi noengang de elektroniske dubbedingsene våre ligge i fred

Noe av det vanskeligste som er i dag, er å ikke gjøre noe
Klare å lytte til fuglesangen uten andre forstyrrelser
Legge fra oss telefon og iPad eller pc og ta helt fri
Fri fra resten av verden
Hele tiden er vi pålogget støy, både arbeid og fritid
Det er viktig å la kroppen få noen minutter med ro
Ut i naturen eller ved mental trening
Begge deler er meditasjon og healing
Jeg tror jeg lukker alt ute noen minutter
Kroppen min vil ha fred
I dag

6 kommentarer
    1. Helt enig,man lager seg en masse stress som man ikke hadde behøvd ved bl.a å alltid være tilgjengelig.
      Jeg er ikke flink nok til å slappe av, men “øver”meg på det !
      Kos deg videre !

    2. Jeg elsker det stille som er på fjellet og ved sjøen. Det å høre på de naturlige lydene.. Jeg plugger ingenting i for å si det slik når jeg har muligheten. Jeg prøver virkelig å nyte det som er.:)
      Så skjønner deg godt, og nyt de timene du har der nede med fred og ro..)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg