JEG ER SYK

Jeg vrenger jo og vrir på det aller meste

Umulig person å forholde seg til

Jeg er ikke syk, bare reisesyk

 Ofte er det vanskelig å forstå hvor mye vi tukler med eget hode

Hvor mange følelser vi setter i gang uten å være det bevissst

Hvor mange  tanker som er i sving til enhver tid

Det å være reisesyk viser nettopp hvordan det mentale påvirker kroppen vår fysisk

 

Har du kjent denne følelsen av forventning

Det er ikke sikkert man skal reise bort

Det kan være andre ting man gleder seg til

Magen er urolig

Man mister litt matlysten

Har ikke ro i kroppen

Virrer rundt uten helt å ha konsentrasjon om noe som helst

Slik er det når man gleder seg

 

Hva da hvis man har negative tanker inni seg

Da vil og kroppen reagere fysisk

Den kan reagere med migrene, viruser, betennelser

Den kan til og med snuble og skade seg

Høres det rart ut

Ja, det gjør faktisk det

Det høres rart ut, men noen ganger gjør kroppen ting for å stoppe oss

 Hvis du har for mye å bære på mentalt, kan du bli syk

Hvis du ikke får tatt tak i det eller lytter, da kan det forverres

 

Tenk derfor over hva du gjør med eget hode

Dine tanker påvirker kroppen din fysisk

Mye mer enn vi har lyst til å tro

Jeg er reisesyk

Jeg skal snart til Albir i Spania

Jeg gleder meg

Skal snart begynne å pakke

Jeg virrer litt rundt som en hodeløs høne

I dag

 

14 kommentarer
    1. …Derfor har jeg brukt mye tid på å lære meg det jeg kaller for tankekontroll.Etter flere år med en hjerne som jobbet 24/7 og som gjorde meg ganske så sliten,ganske så ofte,bestemte jeg meg for å gjøre noe med det.Utgangspunktet var at 99,99% av tankekjøret (både positivt og negativt) er helt unødvendig og omtrent alltid til ingen nytte overhode.Det er et fakta som alle vet.
      Det hele begynte med at jeg bevisst “avbrøt” en uønsket tankerekke med et ord,dette gjentok jeg hver eneste gang jeg “ikke ville gå dit” (i tanken).Etterhvert skjer dette helt av seg selv og jeg er helt forskrekket over hvor enkelt det er.
      Mitt ord (mantra) for å få det til (styring på egne tanker) er appelsin,det er helt utrolig hvor effektiv denne metoden er.
      Hilsen synskepeggy.

    2. Reisefeber? Det er mange tanker som kretser rundt i hodet når jeg skal reise, ting jeg må huske, hva som må gjøres hjemme før jeg reiser, hvem skal vanne blomster, hente post, osv. Jeg har det med å lage lister i lange baner i god tid, og så streker jeg ut etterhvert. Og så kribler det i kroppen over gleden ved å dra et nytt sted, nye opplevelser. Det blir nok deilig med litt sol og varme når ferien din kommer 🙂

    3. Når reiser du? Det er nemlig “noen” på vei til deg, så jeg håper de kommer før du reiser 😀 Deilig sykdom den reisesyken, bare den ikke tar ALT fokuset 😀 For hodeløse høner kan vi ikke ha 😀

    4. frodith: Å så spennende:) Men da håper jeg de kan være en stund så jeg når å ta dem med på eventyr. Kommer de tidsnok kan de få være med til Spania 😀 Der kan de få svømme i bassenget og spise på restaurant og kanskje se delfiner. Det tror jeg de vil like 😀 Hvis jeg er reist , er mannen hjemme og han kan stelle pent med dem, men da blir de mye hjemme alene og det blir kanskje litt kjedelig, så da får jeg ta det igjen når jeg er kommet hjem 🙂

    5. De skal innom 6-7 stykker etter deg også, så jeg er glad om de ikke blir SÅ lenge, poenget er litt at de er LITT og så reiser videre 😀 Nå har de vært hos Lifeistoshorttowait og ligget BRAKK egentlig i ukesvis, så skal det bli noe fres over dette, må de få litt fart på seg 😀 SOm sagt er det 6-7 stykker etter deg også… Men et par-tre dager er jo greit 🙂 De første hadde dem i et par -tre dager 🙂

    6. frodith: Da må jeg sende dem videre med en gang, for jeg drar jo mest sannsynlig søndag, og da spørs det når de ankommer og hva jeg når å gjøre, hvis ikke må jeg bare sende dem videre uten å ha tatt dem på tur, så det er litt dumt da. Det var derfor jeg skrev at jeg ble mye borte frem til august. Jeg kommer igjen den 21.juni om kvelden, da er jeg hjemme 4 uker og så drar jeg igjen. Jaja, vi får se når småfrøknene dukker opp. Hvis de kommer etter at jeg har dratt kan jeg be gubben videresende dem, hvis jeg får en adresse. Kommer de før fredag, kan jeg nå å ta dem med på tur, vi får krysse fingrene, men tenk hvor happy de hadde blitt hvis de hadde fått flydd til Spania da, der er det nok mange lekre høner å bli kjent med 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg