SLITEN

 

Noen ganger er man så sliten

Man er så sliten at man vil gi seg over

Sitte i en stol og se tomt ut i luften

Hva er du så sliten av da kjære venn

Jeg vet ikke

Jeg tror jeg er sliten av ikke noe

Ingen verdens ting

Bare sliten

Innvendig og utvendig

Er vi ikke sånn av og til

Av og til føler vi for å gjemme oss inne i et skap

Sitter der med hendene rundt knærne

Øynene lukket og borte i sin egen verden

Det vil si hva man finner roen til det

Roen til å sige inn i en verden som er inni en selv

Det er fredelig der

Har du ikke fred da

Jo, jeg har jo det, eller har jeg det

Jeg får ikke fred fra meg selv

Jeg sliter meg selv ut

Med hva da, med ikke noe

Tenking kanskje

 

Tenk hadde det vært fredelig

Fredelig inne i hodet mitt

Hadde jeg enda sluppet å tenke så mye

Kunne skrudd av litt

Vær stlle nå lille pike der inne

Vær stille

Ser du ikke hvor sliten jeg blir

Jeg vil ha fred

Stillhet

Får jeg ikke det sier du

Nei jeg får vel ikke det

Jeg må nok leve med de

Alle tankene

I dag

 

Instagram marianntokle eller #lillasjel

5 kommentarer
    1. Du formidler på en fin måte . Tanker kan jo ofte være mye mer slitsomt en fysisk arbeid !
      Fin lørdag til deg .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg