ER DU MED ELLER UTEN TORNER

 

Lillasjel har tatt i bruk Instagram

Finnes under marianntokle eller #lillasjel

I den forbindelse spurte jeg på facebook etter gode råd

Er man utsatt for spammere og svindlere her også

Hvordan blokkerer man i så fall disse ute

En av kommentarene jeg fikk var denne:

Hvordan kan du som er så medmenneskelig kalle noen mennesker for UGRESS og luke ut, sperre og slette. Tåler du ikke KRITIKK ? ALLE er roser INGEN er ugress. HVEM er det du møter i døren ? Selv den mest hardbarkede forbryter er IKKE ugress. Hva gjør du nå ? JO, sperrer og sletter. INGEN er feilfrie , men ikke kall mennesker for ugress heretter.

HUSK!!! ALLE mennesker ER roser, noen med ekstra torner på dessverre.

 

 

 

Dette er fra en som stadig tar nye navn for å få tilgang til det jeg legger ut på facebook

Han blir derfor blokkert gang på gang

Likevel inspirerer dette innlegget meg

Han sier at alle er roser, noen med ekstra torner

Det er jo helt sant

Noen har faktisk så spisse torner at vi må akte oss vel så vi ikke stikker oss på dem

Først når rosene blir uten torner, kan vi ta dem i hendene

Vi må sette grenser for oss selv

Deretter sier han at jeg kommer til å møte meg selv i døra

Han mener at jeg må passe meg så jeg ikke er selv alt jeg formaner om

Det er jo  bare det, at jeg er jo nettopp det

Jeg er ikke feilfri på noen som helst måte

Jeg er et helt alminnelig menneske, med alle de gode og dårlige sider, som alle andre har

Jeg klarer ikke å leve fullt og helt etter alt jeg skriver

Så langt der i fra

Jeg kommer bare med mine tanker om emner som opptar meg

 

Jeg er akkurat like fordømmende som alle andre

Jeg har ikke noer mer riktig svar enn andre

Jeg lar bare tankene mine komme ut

Jeg kan være sur og grinete og vanskelig

Jeg kan snakke bak ryggen på noen

Jeg kan ta meg nær av andres ord og oppførsel

Jeg kan spise godterier og drikke brus, enda jeg vet at det skal ikke kroppen min ha

Jeg rommer alt det som andre rommer

Jeg er et menneske

Jeg er ikke noe glansbilde

Hvordan kan jeg skrive om noe som helst, hvis jeg ikke har kjent hvordan ting smaker

Hvis noen tror at jeg bare er snill og god og elskverdig og gjør de rette tingene, da må jeg skuffe dere

Jeg er ikke det

Jeg er et helt vanlig menneske

 

Jeg setter også grenser for hva jeg skal finne meg i

Jeg vil ikke bli stukket på tornene på rosen

Sånn er livet

Vi må sette grenser for det som kan skade oss

Det er ikke alle mennesker som vil oss vel

Disse trenger vi ikke invitere inn i livene våre

De er der nettopp for å vise oss hvordan vi ikke skal være

Jeg blokkerer derfor alle jeg føler ikke vil meg vel

Det er jeg i min fulle rett til

Det er også mitt ansvar

Jeg vil ikke stikke meg

I dag

8 kommentarer
    1. Ha en fin dag.
      Nei torner, har eg ikke, burde kanskje ha noen av de.
      Men har vel evnen til og si fra på min egen måte, etter ting har godt alt for langt.
      Vet ikke hva som er best, ha torner, eller ikke.

    2. Kloke ord Mariann! Det er noen mennesker vi skal holde på en armlengs avstand. Som regel fornemmer de følelsen selv og forsvinner, men noen har litt mangelfulle følehorn…… Min første terapeut sa en gang til meg at du skal ikke coache andre uten selv å ha gått i terapi. Tror det er mye rett i det. Vi er mennesker som har levd og erfart og det gir oss innsikter som vi har lyst til å dele og inspirere andre med. Ingen av oss er perfekte. Klem til deg fra meg <3

    3. Viktig å sette grenser for seg selv ja, på alle måter :- ) Man må ikke la folk som ikke vil en vel ta for stor plass nei. Jeg setter grenser for meg selv, og overfor andre, men jeg har ikke stort med torner tror jeg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg