TROR ELLER IKKE TROR

Jeg funderer mye på hvordan healing virker

Det er et spennende tema

Jeg er opptatt av å avmystisfisere den

Flere og flere skjønner at healing ikke er overnaturlig

Det er helt naturlige energier som vi omgir oss med hele tiden

De må bare jordes

Naturlige evner vi alle har, i større eller mindre grad

Den saken er klar for meg

 Det er derimot flere andre ting jeg funderer på

Ting jeg ikke har funnet noe klart svar på enda

I tillegg får jeg spørsmål som andre lurer på

Jeg skal ta opp de spørmålene her i bloggen

 

 

Må jeg tro på healing for at det skal virke?

Jeg har tenkt litt på dette

Det jeg foreløbig har kommet frem til er: Nei

Jeg har gitt healing til flere som ikke tror

Jeg har en venn som hadde så vondt i ryggen

Han greide nesten ikke å bevege seg pga smerter

Vi satt i samme rom, 5 meter fra hverandre

Jeg vet at han ikke tror på healing

Jeg sier for skøy at nå skal jeg fikse den ryggen din

Vanligvis sier jeg ikke sånt, for jeg lover aldri noe

Denne gangen var det mest på spøk

Haha, sa han, ja det kan du prøve

10 minutter senere skulle han reise seg

Han blir stående helt forfjamset på gulvet

Smertene var så godt som borte

Det var bare en forstrekking, ikke noe skiver ute av ledd eller nerver i klem

Han trodde ikke, men han ble bra

Andre igjen kan ha en helt annen erfaring, nemlig ingen virkning

 

Jeg tror at kroppen vår gjør avtaler som vi ikke er bevisst i hodet vårt

Healing hjelper jo også på barn og dyr

De har jo ikke tatt stilling til om de tror

De kan heller ikke gi sitt samtykke

 

 

Det kan derimot komme andre og be om healing

Mennesker som har stor tro på at det virker

Likevel har det ingen virkning på det de kom for

Det er ikke alt som kan heales, uansett om man tror eller ei

Man vet derfor ikke hvordan healingen virker på kroppen

Det er helt opp til kroppen som tar i mot

En healer kan ikke styre dette

Du er ikke en gang nødt til å si hva som feiler deg

I eksemplet over med ryggsmertene, så var det ikke noe jeg kunne styre

Om han ble god eller ei, var ikke opp til meg

 

 

Jeg blir derfor like forundret hver gang jeg hører folk som ikke vil prøve

De kan ha gått i ukesvis, kanskje månedsvis å hatt vondt, men vil ikke prøve healing

Selv om de får prøve helt gratis

De sier at de ikke tror det hjelper

Nei, det kan de ha rett i

Kanskje det ikke vil hjelpe og det er lov å ikke tro

Klart det er det, alle må få tro det de vil

Men hvorfor i all verden ikke prøve likevel

Det greier jeg ikke å forstå

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg