SKYHOPPING

 

Øyhopping er ganske populært

Man tar med seg ryggsekken og hopper fra øy til øy

Flotte land med mange øyer, som Hellas

Nydelig det

Jeg har ikke fått gjort det enda

Jeg driver med skyhopping jeg

 

 

Det er en ganske skiftende sort

Ja, sånn i humør ihvertfall

Ja, du kjenner vel til den rosa skyen

Det er jo den aller beste

Den vi leter etter hele tiden

Jeg elsker å seile rundt på en rosa sky

Det gjør jeg ganske ofte for tiden

Når jeg mediterer eller driver med healing, da seiler jeg på den

Kroppen blir herlig avslappet

Jeg er i min egen lille boble

Gårsdagen eksisterer ikke og morgendagen har slett ikke kommet

Jeg nyter det

 

Plutselig faller jeg ned fra den rosa

Jeg inntar en passende sittestilling på en litt hvitere en

Den er ganske grei den og, men litt mer jordnær

Kanskje den mest vanlige av dem

Den som inneholder husarbeid og matlaging

Lettskyet kalles det kanskje

Ja, når jeg kjenner etter føles den bittelitt grå

Litt kjedelig den skyen

Der er det både gårdag og morgendag og rutinearbeid

Jeg er ikke så glad i den bestandig, men den kommer nå likevel

Jeg må være takknemlig for at jeg har en sky å seile på

Den er faktisk ikke mer kjedelig enn det jeg bestemmer meg for at den skal være

Den kan egentlig være ganske fin 

 

Av og til går jeg på en litt grå sky

Den er litt fargeløs og kjedelig

Den er ganske jevn i fargen, lite variasjon

Da blir humøret litt nede

Jeg surrer litt rundt i ring der oppe på skyen

Er ikke helt tilfreds

Ofte vet jeg ikke hvorfor jeg er der

Plutselig er jeg bare kommet dit uten helt å skjønne hvorfor

Den skyen går det an å manipulere litt

Jeg kan faktisk male den med noen friske farger

Jeg kan invitere en god venn til en prat eller sette på litt musikk

Jeg kan og gå en tur og studere blomster og trær

Da blir den med ett litt lysere og lettere

 

 

Det hender seg også at jeg går på en mørk grå sky

Ja den kan være nesten svart

Det tordner og lyner rundt meg på alle kanter

Det er dramaskyen

Av og til forviller jeg meg over på en sånn

Jeg ser ikke bestandig at den kommer, så jeg blir ofte litt forvirret

De kommer ofte litt plutselig

Heldigvis varer de sjelden så lenge

De blir sakte, men sikkert lysere og så forsvinner de igjen

Ofte kan det likevel sitte igjen en bitteliten sky over hodet mitt

Den er for liten å sitte på, så den får sveve der litt til den forsvinner igjen

Vi kan faktisk blåse den bort når den blir liten nok

 

 

Ja, slik hopper jeg fra sky til sky

Jeg hopper flere ganger hver dag

Ja, heldigvis, den mørkeste treffer jeg ikke så ofte på

Jeg er ikke så god til å seile på den

Jeg har en tendens til å grave meg lit ned i den

Det blir vanskelig å holde hodet oppe så jeg får nytt utsikten

Det er mest av de hvite, men heldigvis kommer den rosa seilende oftere og oftere

Den er bare så nydelig

Jeg tror jeg vil lære meg å få den hit på kommando

Det går nemlig an

Jeg skal tilkalle den litt senere i dag

Jeg har bare en reise jeg må gjøre på en hvit en først

I dag

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg