TENK AT JEG EN GANG

Tenk at jeg en gang var så fordømmende

Tenk at jeg en gang trodde jeg visste

Jeg trodde jeg visste hvordan det var å gå i dine sko

Hvordan kunne jeg vel vite

Hvordan kunne jeg vel tro

Det var ikke din vei jeg gikk, det var min

Det var mine sko jeg skulle lære å kjenne

Ikke dine

 

Hvordan kunne jeg tro at jeg visste

Jeg kunne da vel ikke vite

Jeg kunne ikke vite hvordan det var å gå i dine sko

Jeg kunne ikke vite hvordan det var å være deg

Jeg har min historie

Jeg har mine opplevelser

Jeg har hatt min sorg

Det er alt jeg trenger å vite

 

 

 

Hvordan kunne jeg tro at jeg visste

Jeg vet fortsatt ikke

Jeg vet ikke hvordan det er å gå i dine sko

Jeg har ikke prøvd dem

Jeg skal heller ikke prøve dem

Det er dine oppgaver

Det er din lærdom

Hvordan kunne jeg være så fordømmende

 

Jeg kan ikke dømme deg

Jeg vet ikke hvilket liv du har tatt på deg å leve

Jeg vet ikke hva du skal lære

Jeg vet ikke hvilke oppgaver du har her på jorden

Jeg vet ikke

Hvordan kan jeg da være så fordømmende

 

Jeg er ikke kommet til jorden for å dømme

Jeg er ikke kommet hit for å vite bedre enn deg hvilken vei du skal velge

Jeg har min vei å gå

Jeg har nok med å tråkle meg frem på igjengrodde stier

Finne meg en sti gjennom krattskog og kvist

Du har større hindre du skal forsere

Du har større skoger å utforske

Du går deg vill og jeg kan ikke hjelpe deg

Du må finne veien selv

 

 

Jeg er ikke kommet til jorden for å dømme

Hvem er vel jeg som kan stille meg til doms over deg

Ydmykt trekker jeg meg tilbake

Jeg trodde jeg gikk foran deg

Jeg tok feil

Det er du som er den sterke

Det er du som leder an

Jeg er her

Ser du det

Jeg er her når du trenger meg

Jeg er ved siden av deg

Jeg ser ikke ned på deg lenger

Vi er jevnbyrdige

Vi har hver våre oppgaver på jorden

Hver våre spor vi skal sette

Hver våre sko

Tenk at jeg en gang kunne være så fordømmende

Jeg respekterer dine valg

I dag

 

14 kommentarer

Siste innlegg