RASTLØS PÅ LETING ETTER HVA?

Noen ganger er jeg rastløs

Kroppen vil liksom ikke falle til ro

Den er litt forvirret

Den vil liksom ikke være tilfreds

Merkelige greier

Ja, jeg kjeder meg ikke

Jeg er bare litt urolig, ja rastløs

 

Merkelig følelse egentlig

Man vil så mye, men likevel ingenting

Man vil ingenting, men likevel så mye

Man har så mye å gjøre, men ingenting kommer man i gang med

Man prøver ditt og prøver datt

Leser noen sider i en bok, men nei, klarer ikke å konsentrere seg

Man ser litt på tv, men faller bort i tanker

Man tenker, men likevel er det ikke tanker der

Kroppen kribler på et vis

Den vil , men vil ikke

 

 

Rastløs

Hvorfor blir man det

Det kommer ofte når man har gledet seg til ferie

Man har gledet seg til late dager og ingenting skal skje

Så sitter man der og tenker at nå skal vi nyte dagene

Dagene der vi ikke skal gjøre noe som helst

Bare slappe av

Lese en bok, se på tv, bare sløve

Så slår det til

 

 

Merkelig fenomen

Men fint også

Man kjenner at man lever

Jeg lar meg synke bak i stolen

Jeg lukker øynene og lar tankene gli forbi

Jeg siger hen i nettopp ingenting

Og se hvem dukker opp der inne

Jo, det er freden

Da først kjenner jeg freden senker seg i kroppen min

 

 

Se der er du ja, sier sjelen

Du har vært borte en stund

Jeg kjenner ting faller på plass

Jeg er der jeg skal være

Litt stillhet og litt ro

Det kan kjennes litt merkelig ut, men kroppen ønsker det

Sjelen ønsker det

Det er da du finner deg selv igjen

Langt inni der

Bortenfor all støy

Der er du

I dag

8 kommentarer
    1. Jeg leste en gang et sted: “Det du leter etter er den som leter” . Og den finner vi ikke der ute, men her inne i stillheten i hjertet 🙂 Ha en fredfull og god andre påskedag! Klem, klem 🙂

    2. Denne påsken ble det litt FOR aktivt for min del. Jeg har nesten ikke sittet ned hjemme hos meg selv, og det er ikke bare lurt det heller. Ikke rukket å bli noe rastløs, men det hadde jeg nesten trengt 😀

    3. Du er flink å sette ord på hvordan rastløsheten kjennes. Har i grunnen ikke tenkt over det, men det er helt riktig sånn som du beskriver. Alle trenger å ta det ro innimellom, sette seg ned og bare la tankene vandre litt. Jeg har jo et veldig rolig år nå, men jammen er det en del som må gjøres likevel. Jeg hadde trodd jeg skulle fått gjort mye mer, både når det gjelder å lese bøker, og til og med et brodert hadde jeg tenkt å få ferdig. Men det tror jeg får vente en stund til…

    4. frustrertfrueihouston: 🙂 Ja, er ikke så ofte jeg er rastløs, men jeg har denne kroken på healingrommet mitt og der er det jeg finner mest ro. Det var nok den jeg savnet, har prøvd å holde meg litt borte derfra nå i påsken, må jo være litt sosial også:)

    5. Kjære Lilla sjel !
      Jeg leste noe interessant for ei tid tilbake..Og jeg husker dessverre ikke hvor.
      Det bare grep meg så sterkt ..at jeg ikke glemmer det. Det var tanker rundt det at når vi føler en sterk lengsel etter noe ,,vi ikke vet hva .. At det kan være en følelse av et savn fra et tidligere liv… Det tok sterkt tak i mine tanker, og fikk liksom lagt noen puslebiter der de skulle være.. Forklarer mye om drømmer, følelser og tanker… En slag deja vo …i blandt… 😀

    6. Ja det kan nok ha mange forklaringer for hver enkelt menneske 🙂 For meg finner jeg veldig fred når jeg kjenner energiene og kan hvile i dem, da er jeg hjemme på et vis 🙂 Ann Helene Dahk:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg