HVILKEN STI VELGER DU

Hvor vanskelig kan det være

Hvor vanskelig kan det være å velge riktig

Å velge riktig sti

Det kan da vel ikke være så vanskelig

Hvorfor skal vi ikke vandre på en sti av kjærlighet

En sti av godhet og omsorg og omtanke og nestekjærlighet

Så enkelt er det

Hvorfor ikke velge det som gagner oss best

Det gode

Vi får mer av det vi sender ut

Hvorfor da sende ut det vi ikke vil ha

Hvor vanskelig kan det være

Hvor vanskelig kan det være å velge det gode

Å velge en sti av kjærlighet fremfor fordømmelse og baksnakking og ondskap

Det gagner oss ikke

Det slår jo tilbake på oss selv

Vil vi ikke vårt eget beste

Hvor vanskelig kan det være å velge det riktige

Å velge kjærligheten

Kjærligheten til sine medmennesker

Til de man vandrer sammen med på stien

Like viktig er kjærligheten til seg selv

Det er der det hele starter

Med deg selv

Hvor vanskelig kan det være

Hvor vanskelig kan det være å velge å gå på en sti av kjærlighet

Strø rundt seg med gode tanker og gode ord

Det du sier til andre, sier du også til deg selv

Det er den gode sirkel

Vil du ikke gå der

Hvor vanskelig kan det være å velge

Velg en sti av kjærlighet

I dag

7 kommentarer
    1. Jeg velger min egen sti, og følger magefølelsen i alt jeg gjør.
      Og det har jeg tro på er det beste for meg.
      Og bruke energi på ting jeg ikke kan gjøre noe med,har jeg kuttet ut for lengst.
      Ønsker deg en fin dag

    2. Det skal vell være vanskelig… Eller.. jeg tror vi setter mest spor hos oss selv og andre når vi faktisk må jobbe litt. Om alt lå til rette, om alt bare var enkelt.. Hva var vi da. Amøber? Kjenner liksom på den litt formløse figuren som bare er der, og som ikke setter synlige spor, ikke hos meg.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg