VENTET HELE LIVET

Etter en fantastisk healing en dag, kom tankene

Det hadde vært et flott, nært menneskemøte

Jeg tenkte at dette har jeg ventet på hele livet

Det er hit jeg skulle

Det er dette jeg skal holde på med

Jeg skal være der når hjerter åpnes

Jeg skal være der når sår leges

Det er dette som er livsoppgaven min

Det er dette jeg er

Inni meg

I sjelen

 

 

 

Hele livet har jeg forberedt meg

Jeg har gått i lære

Jeg har lært om sykdom

Jeg har lært om sorg

Jeg har lært hvordan det føles  å miste mennesker som står meg nær

Jeg har lært om frykten for morgendagen

Jeg har lært hva angst er

Jeg har lært hvordan det er når kroppen ikke vil gjøre det du ønsker

Jeg har lært hvordan det er å ikke bli trodd

Jeg har lært hvordan det er når arbeidet ditt blir nedlagt eller går konkurs

Jeg har lært å måtte forlate jobber, fordi kroppen ikke ville mer

Jeg har lært hvordan det er å bli sviktet og lurt

Det er noen av de såre lærdommene

 

Det har og vært mange fantastiske fine erfaringer

Jeg har  åpnet hjertet mitt igjen

Jeg har jaget frykten på dør

Jeg har blitt sendt på reiser Middelhavet rundt for å plukke opp energier

Det har jeg gjort uten å ane at det var noe der jeg skulle lære

Jeg har fått møte mange nydelige mennesker, sjel til sjel

Sakte, men sikkert har jeg fått lære å åpne opp for det åndelige

 

Fine opplevelser har stått i kø

Noen så fine at de kan ikke sies høyt, for da smuldrer de opp

Jeg har fått lære meg selv å kjenne, både mine sterke og mine svake sider

Jeg har lært meg å godta den jeg er, at jeg må ikke gjøre alt perfekt for å være god nok

Jeg har lært at det er jeg selv som skaper lykken

Jeg har lært å legge fortiden bak meg

Jeg har lært at jeg kan selv velge mine reaksjoner

Jeg er ikke nødt til å la andres ord såre meg

 

 

Det er dette jeg har ventet på hele livet

Det føles så riktig

Selvfølgelig akkurat til rett tid

Det er jo sånn det er, alt kommer når det skal

Det legger seg til rette

Nå er jeg der

Jeg har fortsatt mye mer å lære

Oppgavene blir gitt meg, de står i kø

Øvelsene kommer seilende på en fjøl

Nå kan jeg endelig bruke det jeg har erfart

Jeg har ventet hele livet

Uten å vite det

 Nå er jeg der

I dag

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg