JEG ER GLAD I DEG

Alle bildene i dag er malt av Kristin Børresen.

Lik gjerne siden hennes på facebook

Kristin Børresen – Paintings

Visste dere at det er mulig å være glad i mennesker man ikke kjenner

Mennesker man ikke har møtt ansikt til ansikt

Det kan man faktisk

Jeg er glad i mange jeg ikke kjenner

Dere tror kanskje at det er noe man bare tror

Ja, er det det

Er det noe man bare tror

Eller er det en forbindelse der som vi ikke helt vet hva det er

 

Jeg tror jo at vi alle henger sammen på et vis

At vi kan nå hverandre i tankene

Det er min tro

Hadde du sagt det til meg for noen år siden , hadde jeg ledd

Jeg er en skeptiker, jeg liker å ha bevis

Sånne ting er vanskelig å bevise

Den eneste måten jeg kunne finne det ut på, var å prøve selv

Være åpen for om det kunne stemme

 

 

Etter å ha forsket på emnet noen år, tror jeg

Jeg tror noen av oss  har en sterkere forbindelse til hverandre enn vi har til andre

Vi har møttes før, på et annet plan

Vi kjenner hverandre

Jeg tror vi kommer hit til jorden som mennesker med en oppgave å utføre

Hvilken oppgave vet vi ikke når vi kommer

Vi stenger av, for vi skal erfare og lære

Vi skal lære å være mennesker

Vi skal lære om følelser, samarbeid med våre medmennsker, kropp og sjel og sinn

Det er ikke enkelt å være i en menneskekropp

Det kan være tøffe tak

De som erfarer det tøffe, kan være der for de som kommer etter

De vet hvordan smerten kjennes ut på kroppen

Har man ikke erfart, er det vanskelig å sette seg inn i hvordan noen har det

 

Så møter vi igjen de vi har møtt før

Uten at vi helt kan vite hvor eller hvordan

Vi kjenner dette slektskapet, nærheten og omsorgen

Kanskje er vi helt ulike, både i alder og utseende og erfaringer

Vi er jo her med hver våre oppgaver, hver våre ting å lære

Men vi vet at vi kjenner hverandre

Vi vet at vi er glad i hverandre

 

 

For mange er dette en fjern tanke, det vet jeg

Hvis dere tenker dere om, så er den kanskje ikke så fjern likevel

Stort sett alle har møtt en ukjent og føler man kjenner denne med en gang

Man føler seg vel sammen og vil gjerne tilbringe tid sammen

Man kan møte et fremmed menneske og være overbevist om at man har sett denne før, selv om det umulig kan ha skjedd

Sånn kan det og være når man kjenner igjen hverandre via energiene

Da trenger man ikke å se hverandre

Man bare kjenner det inni seg, man vet bare at det er sånn

Det er en fin følelse

 

Det som og er fint er at nå er det så mange som møtes igjen

På ulike måter føres vi sammen igjen

Vi samler våre energier på nytt

Sammen danner vi kraftfelt av gode energier

De brer seg som ringer i vann

Større og større blir de

Mange er enda ikke bevisst at det er dette de gjør

De har igjen oppvåkningen

Det var kanskje et sært ord

Det var kanskje et ord som mange vil synes høres merkelig ut

For meg er det litt sånn det er

 

Det er mange som er på vei til å bli bevisst hvor stort alt er

Flere og flere skjønner nå at det som hørtes så overnaturlig ut før, er ganske naturlig

Vi tar i bruk flere av menneskets sanser

Vi forstår at det er mer mellom himmel og jord enn det vi kan se

Hvordan vi henger sammen

Hvordan det meste i livet ikke er tilfeldigheter

Nå ble jeg kanske enda særere

Kanskje er jeg litt sær i dag, litt i det åndelige hjørne

Man er gjerne det når man har oppdaget noe fint

Det er veldig fint

Det er veldig fint å være glad i mennesker selv om du ikke har møtt dem

I dag

10 kommentarer
    1. Er så fint å lese det du skriv,kjenner at det gjer godt,og blir så “annaleis”i heile meg.Vakre bilete,nesten så eg høyrer passande musikk attåt.Takk for det fine du skriv.

    2. Bildene varmer med sitt sarte vakre uttrykk. Og at du er fra Rauma gjør meg enda gladere.
      Min bestemor holdt til rett over fjellet, på Linge:-)
      Vakreste stedet på jord.
      Ikke rart at uttrykkene blir vakre når nærhet til det storslagne er så tett på.
      Savner.
      Ps. Bli gjerne med i Facebookgruppa Artliving.
      Søndagshilsen fra Karin

    3. Nye fine ord og bilder! Og man blir glad i mennesker man ikke kjenner, de kan bety noe for en. Bare det at vi leser hverandres blogger, det er en grunn til at vi fortsetter. Hadde vi ikke blitt trukket mot det som blir skrevet hadde vi kuttet ut, sluttet med det! Men fordi jeg føler jeg får noe igjen for å lese, så fortsetter jeg. Jeg vil jo gjerne lære mer om menneskene jeg ser for meg bak bloggen. Ha en fantastisk søndag, Lillasjel!

    4. frustrertfrueihouston: Tusen takk og helt sant:) Jeg kunne tenkt meg å lese mer blogger, men jeg bruker allerede så mye tid her foran pc-en så jeg når ikke over alt. Fin søndag til deg og, du har vel ikke kommet så langt på den enda du:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg