TANKER OM HEALING, del 5, hvordan kjennes det ut på kroppen

Se den fine auraen, energiene rundt disse vakre fuglene. Foto av Kathrin Slydal
 

Mange spør hvordan healing virker på kroppen

Alle spørsmål om healing  og åndelighet er vanskelig å besvare kort, for det er så individuelt

Det er noen reaksjoner som likevel er veldig vanlige

Den aller vanligste er at magen begynner  å romle

Det tyder på at du tar imot og at energiene har startet jobben sin

Mange blir kalde, men like mange blir varme

Man kan bli trøtt, slapp og få en tyngdefølelse i kroppen

Jeg har hatt folk i stolen som sier at de aldri klarer å slappe av, og etter 5 min så snorker de

Andre igjen kan få energi og bli mer energisk og litt hyper

Selv blir jeg innmari sulten etter en god healing

Jeg blir litt frossen og får et sug i magen og blir tung i kroppen

 

En healer kan ikke bestemme hvor healingen skal gå i kroppen

Jeg liker heller ikke å fokusere på sykdom

Jeg tror at tankens kraft er veldig sterk

Skal jeg gå rundt hele dagen og fokusere på sykdom, da blir jeg selv syk

Jeg må fokusere på velvære og god helse

Som en klient sa, at hele helsevesenet fokuserer på at folk er syke, istedenfor at de skal være friske

Det vi gjør med eget hode og sinn, er mye av vår psykiske og fysiske helse

Vi skaper veldig mye av vår hverdag

Det må vi være oppmerksom på

 

 

Det kan komme til meg en person som har en betennelse

Betennelsen  vil kanskje  ikke gi seg

Da er spørmålet om healingen virker

Det kan man ikke si noe om

Det kan være at kroppen ikke tar imot

Det kan like godt hende at det er andre ting i kroppen som er viktigere å jobbe med, derfor blir ikke betennelsen borte i første omgang

Dette vet hverken healer eller klient

Ofte kan jeg få opp hvor blokkeringen sitter eller hva som ligger bak

Det er likevel ikke opp til meg å påstå dette

Jeg kan komme med det jeg tror og så er det opp til klienten selv å bedømme om det er gjenkjennende

 

Jeg kan få opp harde fødsler,  episoder fra barndommen, indre uro, osv

Jeg kan ikke slenge disse tingene i trynet på mennesker og si at sånn er det

Kvitt deg med dette

Jeg kan ymte forsiktig hvis det føles riktig og la personen selv føle på om det stemmer

Mange drar på traumer, sjokk som kroppen har fått,

Psykiske sår og sorg er ting som kroppen ofte gjemmer på og det ligger der og ulmer

Plutselig har den fått nok og så slår den beina under deg

Da kan det ta litt tid før alt blir i balanse igjen og det må kanskje jobbes på flere plan

Mange er ikke villig til å innse dette

I så fall er ikke det noe en healer kan gjøre noe med

Hver enkelt har sin vei, skal erfare sine ting og må få gjøre som en selv vil

 

 

Det er og et fakta at det er ikke alle som blir frisk

Healing er ikke noe hokus pokus

Mange tror at en behandling skal fikse noe de har hatt i måneder og år

Kroppen trenger ofte lang tid på å hele seg selv

Det er jo det som er nøkkelen her, kroppen må sette i gang bli frisk prosesser

Av og til kan det ta år å bli frisk

Det kan være mange prosesser man skal igjennom, før kroppen er ok igjen

Og vi har sykdommer vi ikke blir frisk av

Likevel kan healing ofte hjelpe en, for det kan gi en ro i kroppen og bedre mental helse

Selv om ikke selve sykdommen blir borte, kan man leve lettere med den

 

Ofte tar det  flere behandlinger, før kroppen starter å ta imot energiene

Mange har hele livet vært opptatt av å gi , ikke ta imot

Disse kan ofte stenge av for det som blir gitt dem

Av og til føler jeg at når jeg gir healing, så stanger jeg mot en vegg

Jeg får ingen reaksjon, det er liksom ingen som tar imot

Etter tre,fire ganger når jeg plutselig igjennom og det er ofte veldig fine opplevelser

Da har det skjedd noe i kroppen, den er villig til å ta imot

 

Det er derfor like mange reasjoner på healing som det er mennesker i verden

Hver og en har sin egen

Det finnes heller ikke noe fasit på hvordan healing fungerer

Alt jeg skriver om healing, er kun mine egne tanker og hva jeg tror.

Jeg hevder ikke at jeg sitter på den hele og fulle sannhet

Det er og derfor jeg kaller disse innleggene “Tanker om healing”

I dag

 

4 kommentarer
    1. frustrertfrueihouston: Så godt å høre, for jeg har flere på lur. Som jeg svarer Frodith over her, så er det fint for meg også å reflektere over hva jeg tenker og få det ned på papiret:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg