TANKER OM HEALING, del 2, kjenne energier

Del 1: http://lillasjel.blogg.no/1394455064_tanker_om_healing.html

Hvordan kjenner man energiene

Første gang jeg fysisk kjente energiene, var 20.09.2009

Den spesielle datoen er nok en grunn til at jeg husker det godt.

Jeg tror og på magien med tallene, men det er for omfattende tema å ta opp nå.

De gangene jeg har tatt viktige beslutninger eller store ting har skjedd, har jeg fått dette tallet.

2009 er et spesielt tall for meg, for det er bursdagen min.

Jeg var på Røros på arbeidsrettet rehablilitering.

Jeg skulle til en healer dagen etter.

Det er søndag, jeg ligger på sengen og leser.

Plutselig blir jeg helt matt i kroppen, tung liksom, nesten som om jeg hadde drukket alkohol.

Jeg ble likevel ikke redd.

Kanskje kroppen min fortalte meg at dette var noe godt noe.

Sånn kjentes det også ut, det var deilig avslappende.

Det gikk ca 10 minutter og så tikket det inn en sms fra damen jeg skulle til dagen etter.

Jeg svarte henne og så begynte det på igjen.

Jeg ble helt salig.

Jeg kom til henne dagen etter og hun bad meg vente litt mens hun gjorde seg klar.

Mens jeg satt der, begynte det på igjen og jeg skjønte derfor med en gang hva det var.

 

Jeg husker ikke når jeg begynte å kjenne energiene fysisk i hendene

Det var mens jeg leste boken Vekk din indre healer av Eric Pearl.

Når jeg holder hendene litt fra hverandre og beveger dem i sirkler, kjenner jeg en kulde mellom dem.

Det kjennes ut som om du holder hendene i vinduet der det er trekk.

Det er som en frisk bris mellom hendene.

Når man tar hendene nærmere hverandre og så fra hverandre sakte, blir det svakere og sterkere.

Man kan bruke denne teknikken når man healer.

Jeg gjør det ikke så mye enda, for de fleste liker å bli tatt på.

Det er noe med hva vi føler selv, og de fleste føler at det virker bedre hvis man tar der det er vondt.

Det gjør jo godt å kjenne varmen fra hendene også, selv om det faktisk kan kjennes enda sterkere når man holder hendene over kroppen.

 

Man kan øve på å kjenne energiene, både alene og sammen med noen.

Har du noen å øve sammen med, kan dere bytte på å holde hendene litt fra kroppen og deretter føre dem nærmere.

Det er mange måter å kjenne energier på.

Noen føler varme og noen føler kulde.

Noen får skjelvinger.

Jeg har sett fingre hoppe av seg selv når jeg har gitt healing, ganske så fascinerende

Mange spør om jeg kjenner hvor det er vondt.

Hendene mine vet ofte hvor det er vondt hen.

Jeg lar dem bare få arbeide inutitivt.

Jeg stoler på at de vet hvor de skal hen.

Ofte er en blokkering en helt annen plass enn der det er vondt.

Bindevevet vårt inneholder mye vann.

Når det blir blokkeringer får ikke det vannet sirkulere fritt og det blir vondt.

Det vondtet kjennes kanskje ikke akkurat der blokkeringen er, men du merker det et helt annet sted.

Slik er det og med energibanene som går rundt i kroppen vår.

Når de blokkeres, får vi etterhvert smerter.

 

 

Når man får healing, kan man få ulike reaksjoner.

Man kan bli kald, eller varm, eller slapp.

Man kan bli så avslappet at man sovner.

Det gjør ikke noe.

Healingen virker like godt om du sover.

Jeg sender ofte fjernhealing før jeg sovner om kvelden.

Da tar jeg med de som dukker opp i hodet mitt og som jeg vet ønsker healing.

Da blir jeg avslappet selv også, og sovner som en stein.

Det er mange som ikke kjenner at de får healing.

Det er helt ok.

Det betyr ikke at det ikke virker.

Jeg har hjulpet mange som absolutt ikke har kjent noe form for energier.

Noen ganger kan man også kjenne energiene, eller at ting skjer med kroppen, før healingen starter.

Prosessene starter i det man avtaler healingen og kroppen tar imot når tiden er riktig.

Det høres litt merkelig ut, men sånn er det.

For meg kommer det mer og mer tydelig frem at jeg kan ikke påvirke prosessene på noen som helst måte

Jeg er bare en kanal for energier

Jeg kan ikke styre energiene og jeg kan ikke trylle bort sykdommer

 

Jeg gir ikke fra meg noe energi.

Jeg har ikke noe lager med disse som jeg bærer rundt selv om det kan se sånn ut med den store magen min.

Kanskje den har et stort rom full av energier som jeg kan dele fra.

Det er nok ikke sånn.

Det er derfor jeg ikke blir tappet selv når jeg healer.

Jeg gir ikke fra meg noe som helst, jeg bare formidler.

Igjen er det dette med en logisk forklaring.

Jeg søker bestandig å forstå hva dette går ut på.

At jeg liksom skulle dele ut noe, det trodde jeg ikke på.

At jeg kan være en form for jording for energier som er rundt oss, ja det kan jeg kjøpe.

Det høres mer logisk ut.

Derfor får jeg like mye som jeg gir, og det er kanskje grunnen til at jeg liker å holde på med healing.

Det jeg får er nemlig så sykt deilig.

Det gjør meg godt.

Hvis jeg er på tur og blir sliten, og jeg er sammen med venner, da spør jeg om å få ta på dem.

Etter noen minutters healing, får vi mer energi begge to, veldig praktisk.

Det var litt om healingenergier

I dag

 

8 kommentarer

Siste innlegg