SER DU DE VAKRE SMÅ KUNSTVERKENE RUNDT DEG

Har du øye for de vakre kunstverkene rundt deg

Disse øyeblikkene av lykke

Lykke når du ser det vakre

Har du et sånt øye

Tar du deg tid til å se

Se med hjertet

 

 

Det er ikke så enkelt å leve i nuet

Det er ikke så enkelt å være tilstede akkurat nå

Tankene våre de flyr avgårde

De flyr så fort og er så mange, at de skaper turbulens i hodet

Sånn føles det innimellom

 

 

Jeg elsker vakre bilder

Jeg er særlig svak for de som fanger detaljene

Små detaljene i naturen som de fleste jager forbi

Nettopp derfor har Lillasjel siden min gitt meg så mye glede

Den gir meg de vakre bildene

Bildene av små øyeblikk

Hvor glad er ikke jeg for de som låner meg disse øyeblikkene

De som har øyne som ser dem

Jeg er full av beundring og takknemlighet

 

 

Når jeg ser på disse bildene

Når jeg finner tekst til dem

Da er jeg i nuet

Jeg er her akkurat nå

Kanskje det er derfor jeg er så glad i dem

De er så inderlig vakre

De gir meg disse deilige øyeblikkene av lykke som fyller kroppen

Borte er både gårdagen og morgendagen

Ta deg tid til å nyte

Ikke vent på de store opplevelsene

La deg fange av de små

Sammen skaper disse små øyeblikkene, en stor, god følelse inni deg

Derfor sier jeg

Takk

I dag

 

6 kommentarer
    1. JA, jeg ser det vakre – hadde ett lite “prøveprosjekt på vei til jobb i dag, der jeg fokuserte på å se ting rundt meg. Kjører samme vei hver dag – men så mye i dag som var vakkert og som jeg vanligvis bare suser forbi. Deilig følelse 🙂

    2. JA, jeg ser dem, og har vært skikkelig UTE etter dem i hele vinter, ser litt ekstra pga fotointeressen, men har egentlig sett det litt alltid 🙂 Håper du har en fin dag Mariann 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg