14 DAGERS CRUISEFERIE, KAN DET VÆRE KJEDELIG

Jeg elsker cruise, jeg er helt hekta.

For hele vår familie, er det den ultimate ferieopplevelse.

Vi elsker hvert sekund.

Mange spør om vi ikke synes det er kjedelig.

Det blir for oss et helt uforståelig spørsmål, for hvordan kan man klare å kjede seg på cruise.

Ja, da må man virkelig gå inn for å gjøre det.

Jeg gir dere en oversikt over 14 dagers cruise fra/til Southampton og så får dere bedømme selv, om det ser kjedelig ut.

Vi har et lite program for vi orker ikke å være med på mange aktiviteter, men for de som synes det er kjedelig, kan de delta på ulike aktiviteter 24 timer i døgnet, ja ihvertfall bortimot det.

Jeg har blogget fra turen tidligere, og legger nå ved linkene til de innleggene, for de som se mer fra hver havn.

Først la jeg ut en smakebit fra reiseruten

http://lillasjel.blogg.no/1379249191_smakebit_cruise_adven.html

 

Dag 1 Southampton, England   16:30 Til kai
Dag 2 Til sjøs     Til sjøs
Dag 3 Til sjøs     Til sjøs
Dag 4 Malaga, Spania 11:00 18:00 Til kai
Dag 5 Til sjøs     Til sjøs
Dag 6 Cannes, Frankrike 08:30 17:30 Transferbåt
Dag 7 Barcelona, Spania 09:00 20:00 Til kai
Dag 8 Palma de Mallorca, Spania 08:00 17:00 Til kai
Dag 9 Valencia, Spania 08:00 18:00 Til kai
Dag10 Cartagena, Spania 08:00 18:00 Til kai
Dag11 Til sjøs     Til sjøs
Dag12 Lisboa, Portugal 07:00 16:30 Til kai
Dag13 Vigo, Spania 10:00 16:00 Til kai
Dag14 Til sjøs     Til sjøs
Dag15

Southampton, England

Dette var reiseruten. Vi starter i Southampton

To sjødager etterhverandre, herlig. Det er fint å starte ferien med sjødager, så man har tid til å sige ned og ta inn at nå har ferien begynt. Det blåste litt på vei ned til Middelhavet, men det var vi forberedt på at det kunne gjøre, så det var ok. Vi fant oss likevel et lite stille hjørne og fikk sugd til oss noen solstråler. For de som ønsker det, er det tusen ting å delta på, alt fra danseklasser, til koketimer, språkkurs, trim, spa, you name it.

Første havn var Malaga, flott by. Vi var på tur til Marbella og Puerto Banus

Blogginnlegget fra den turen:

http://lillasjel.blogg.no/1379866748_malaga_marbella_og_pu.html

Flotte greier, etter en utflukt med masse inntrykk, roer vi igjen ned på båten

Blant annet med en indisk lunsj, innimellom solingen. Klikk på linken hvis du ønsker å ser mer fra den lunsjen

http://lillasjel.blogg.no/1392901728_indisk_lunsj_p_advent.html

Cannes, den franske riviera tar imot oss. Cannes er en trivelig by å besøke, spennende og full av atmosfære

Blogginnlegg fra Cannes

http://lillasjel.blogg.no/1380624990_cannes.html

Barcelona sies å være en veldig vakker by, men jeg har vært der to ganger, og enda bare sett La Rambla. Jeg må kanskje ha meg en langweekend en annen tid på året for å bli glad i Barcelona. Alle andre som jeg snakker med, som har vært der, elsker denne byen. Jeg synes den er for travel. Biltrafikk og masse folk, men selvfølgelig, vi var der midt i juli, travleste tiden. Vi rotet oss inn i en sidegate, sank ned ved et bord og pustet ut. Se der ja, det ble bedre. Det ble derfor ingen blogginnlegg fra Barcelona.

Neste gang vi er i Barcelona, får vi gå sidegatene tror jeg, ikke La Rambla. Nå er ikke jeg interessert i shopping heller da, så jeg er nok på feil plass.


Vi er i Palma, på Mallorca. Jeg har ikke blogget derfra, og har lite bilder også. Vi rotet igrunnen bort dagen med å lete etter et hotell vi hadde bodd på for noen år siden. Vi gikk og vi gikk og når vi fant det, ikke spør hvorfor vi skulle finne det, det var et elendig hotell, så var det under oppussing. En tur inn i sentrum av Palma, ville vært mye koseligere, så det gjør vi neste gang. Vi gikk i gamlebyen.

Kirken i Palma, der Gaudi var arkitekt.

Forrige gang vi var i Palma,  tok vi hoppe på bussen og var oppe på borgen,det var en fin tur

Så ankom vi Valencia, du verden, det var en flott by. Den er delt inn i en gammel og en ny del. Den gamle delen var flott og den nye var spektakulær

http://lillasjel.blogg.no/1381078765_06102013.html

Paella og Sangria, 7 euro, vi er i Spania

De nye flotte signaturbyggene i Valencia. The city of arts

Vi var på en utflukt til grottene i Sant Josep og nok den beste opplevelsen vi hadde på turen.

http://lillasjel.blogg.no/1382263968_coves_de_sant_josep_v.html

Deretter ankommer vi Cartagena. Min favorittby på turen, her var det en flott atmosfære og en vakker by

Bilder fra Cartagena finner dere her, ved å klikke på denne linken:

http://lillasjel.blogg.no/1392576106_cartagena.html

En velfortjent pause etter mye gåing og mange opplevelser, en flott sjødag

http://lillasjel.blogg.no/1392901698_en_helt_vanlig_sjdag_.html

Toppet med en middag hos kaptein Ole Johan

http://lillasjel.blogg.no/1393336127_captains_table_advent.html

Vi er i Portugal, mitt første besøk i dette landet og byen er hovedstaden Lisboa

Blogginnlegg fra Lisboa:

http://lillasjel.blogg.no/1392901579_lisboa.html

Vi passerer under Vasco da Gama broen, her er det ikke mye klaring


Siste havn er Vigo i Spania

http://lillasjel.blogg.no/1392901589_vigo.html

Vi går ombord en siste gang

Siste dag, og vi pakker. Klærne er vasket og lagt sammen, praktisk når man skal hjem igjen, 20 dollar for en sekk klær, ikke noe å si på det.

Dressjakka er renset for 5 dollar, ren og pen til neste tur

Snipp snapp snute, vi har landet på Gardemoen, funnet bilen og er på vei til Seljord i Telemark på familiebesøk.

8 kommentarer
    1. Kan vel ikke akkurat kalles kjedelig nei 😀 Og ikke mye til sjøs akkurat. De få dagene man har til sjøs, er jo mer enn nok å fylle med av båt-ting 🙂 Og sånne stor skip har jo mye aktiviteter 🙂 Jeg får lyst til å dra på ferie kjenner jeg 🙂

    2. Ja jeg skal hjem, men bare 4 dager senere setter vi kursen for Kroatia. Blir ute på veien i nesten 4 uker. Vi reiser med bobil, men bor på campingplasser. Håper å få med noen småbyer på oppoverveien igjen. Har lyst å se Mozeldalen for der har jeg aldri vært. Tiden vil vise 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg