CAPTAIN`S TABLE ADVENTURE OF THE SEAS

Cruiset vårt fra Southampton 2013 var vårt 11. cruise

Jeg har vært hekta på cruise siden jeg var liten pike.

Vi bodde ikke så langt fra Trollveggen og når bussene med båtturister kom for å se på våre bratte fjell, stod vi der oppstilt med kattepuser eller blomster i hendene, vel vitende om at det nok vanket både penger og godterier.

1978 og 1979 var jeg guide på disse bussene, det var en kjekk jobb. Den gangen fikk vi være med ombord og det var bestandig stor stas.

I 1998 dro vi på vårt første cruise med SS Norway fra Oslo, og etter det var hele familien hekta, både store og små.

For noen opplevelser vi hadde, spennende dager fra start til slutt, og hjem igjen ville vi ikke.

Ved kapteinens bord har jeg ikke sittet. Dette cruiset hadde jeg lyst til å prøve det, for kapteinen var norsk og servitøren vår fortalte at han brukte å spise middag sammen med de som var skandinaver.

Jeg spurte fint om å få være med på en sånn middag, og det fikk jeg. Denne gangen var det imidlertid ikke skandinaver med, men engelskmenn og amerikanere. Samtalen foregikk derfor på engelsk og bordet var stort, så det var litt vanskelig å konversere lett og ledig, kan man si. Hæ, var vel et brukt romsdalsk ord, det betyr da Hva sa du. Men det var kjekt. God mat, og stor stas. Jeg fikk den ære og sitte ved kapteinens side, så da hørte jeg ihvertfall hva han sa:)

Vi ble møtt av en vertinne i baren og fikk en velkomstdrink
Fotografen var på plass

Vi skulle sitte fint og vente på kapteinen og det eneste vi fikk røre var drinken vår.

Men bilde fikk jeg lov til å ta. Og der ser jeg min Apple Martini, den er sååååå god


Menyen så flott ut


Jeg synes ikke jeg kunne knipse bilder av alle rettene, men spurte kapteinen med min søteste stemme om å få ta et bilde av desserten, for den var bare lekker

Det var en fin opplevelse og en trivelig kaptein og gjester forøvrig. Takk for mat:)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg