LILLASJEL HAR JOURNALIST-BESØK

http://www.andalsnes-avis.no/nyheter/article9193111.ece

Journalist Anders Hagen samler sine notater etter at den snakkesalige damen har blitt litt stille

Og her kommer det som står på blokka hans:

Lover ikke, men prøver

Energisk. ? Men jeg kan ikke love noe, sier Mariann Sæther Tokle.

Tokle, fra Isfjorden, gikk nylig ut med at hun begynner praksis som healer.Det gjorde hun via bloggen sin, Lillasjel, som har 7000 sidevisninger i måneden.

 Jeg er sjøl skeptiker. Det er bare sunt å være skeptisk. Og jeg lover heller ikke noe. Men jeg er svært nysgjerrig av meg. Når jeg fysisk føler energiene på kroppen, klarer jeg ikke ignorere det, sier hun. Faktum er at hun har en rekke opplevelser gjennom mange år, som tilsier at «det er noe der». Dette «noe» har hun testet ut på venner og kjente.

 Det har bygd seg opp med tida. Det er ikke noe hokus pokus, det er desverre ikke alle som kan hjelpes, Det handler om å formidle energiene vi har rundt oss. Det er noe vi alle har i oss. Men vi er alle forskjellige, med forskjellige evner. Noen er flinkere enn andre, enten det er sang, maling eller langrenn. Ikke alle kan bli verdensmester i alt, sier Tokle. Hun har øvd mye, og kommet frem til at evnene utvikler seg og blir sterkere, når de blir brukt.

 Jeg tilbyr også fjernhealing, og jeg har så smått begynt å rense hus. Det handler om å fjerne energier som henger igjen i huset. Tokle presiserer at hun starter på hobbybasis. Hun nevner sorgbehandling som et eksempel på hva healing kan brukes til.

 Det fjerner ikke sorgen, men sorgen kan bli lettere å leve med, fordi det fysiske «vondtet» som ofte følger med, kan lindres. Man kan bli mer avslappet, sier Raumas ferske tilskudd innen alternativ behandling.

 

Mange spør hvordan det har gått etter at jeg stod frem  med at jeg åpner healerpraksis.

Det har vært veldig spennende.

Jeg har hatt mange henvendelser og mange spørsmål.

Det jeg har hatt flest av er fjernhealinger og det er spennende.

Da når jeg jo hele landet, eller alle land for den saks skyld.

Mange synes det er rart at man ikke må ta på personen og det høres kanskje litt rart ut, men samtidig er det logisk.

Healingen har jo egentlig ikke noe med meg å gjøre, jeg er bare en kanal.

Et støpsel til jording så energiene kan sendes videre på et vis.

Ja, det høres litt rart ut, jeg synes det jeg og, men det virker.

 

Så er det spørsmålet om folk blir friske.

Svareet er ja og nei.

Noen har god virkning med en gang jeg sender.

Andre blir bedre over natten, eller over noen dager.

Andre igjen må ha flere behandlinger.

Ofte har man gått med plager i månedsvis, kanskje år, og da er det ikke bare å knipse i fingrene og man blir bra.

Jeg har ingen tryllestav.

For andre kan det være flere ting som spiller inn og får man ikke fjernet de, da blir man ikke frisk.

Traumer fra barndommen, indre stress, feil arbeidsstilling osv

 

Healing er ikke noe hokus pokus

Jeg kan ikke bestemme hvor healingen skal gå i kroppen.

Det er opp til kroppen som tar i mot.

Kroppen som tar imot kan kanskje starte healingen i magen, eller mentalt, mens du har vondt i en hånd.

Man tror derfor at man skal bli bra i hånden, men det som kanskje skjer, er ting man ikke merker noe til i starten.

Blokkeringer kan nemlig sitte et helt annet sted enn der det er vondt.

Kroppen tar tak der den finner det nødvendig og ofte vil ikke vi vite hvor det sitter.

Derfor har jeg nå i starten gitt flere fjernhealinger for samme pris, så folk skal få prøve om det har noen virkning på sikt.

Det har gitt gode resultater.

Det er og mange ting man ikke kan hjelpe, men ofte kan man lindre.

For en healingbehandling hjemme hos meg, tar jeg nå i startfasen 300 kroner

For en fjernhealing tar jeg 200 kroner

Ved begge behandlinger sender jeg fjernhealing et par ganger etterpå

 

For de som lurer på om jeg jobber svart, så gjør jeg ikke det.

Jeg har hatt kontakt med skatteetaten og de sier jeg kan starte på hobbybasis.

Da oppgir jeg det jeg tjener på selvangivelsen.

Hvis det blir så mye, at det ser ut til å bli næringsvirksomhet, da kan jeg registrere meg som enkeltmannsforetak.

Da skal man tjene en god del tusen før man må skatte av det.

Derfor kan jeg nå i starten ta en lavere pris.

Man må huske at de som har dette som full jobb, de må betale skatt og er avhengig av å ta en høyere pris

14 kommentarer

Siste innlegg