LAMMEKJØTTBOLLER MED PASTA

Jeg liker lammekjøttdeig, men det er vanskelig å få tak i. Jeg kjøper derfor når jeg er i Ålesund, i en kjøttbutikk, Hole Kjøtt

Foodprocessoren er veldig flink til å hjelpe meg. Jeg har først i et par ts salt, og en halv ts pepper. Lar det gå en stund til deigen er seig, sper frosiktig med et par egg og en skvett fløte og litt vann. Ca 1 dl fløte, og 1 dl vann

Surres i pannen

Toppes med et lag augberginer, som trekker til seg smaken av kjøttbollene, inn i ovnen ca 15-20 min 175 grader. Auberginene har jeg surret litt i smøret etter kjøttbollene


Rødløk og champignon surres også mykt og får bli med inn i ovnen, sammen med en fløteskvett, som danner saus, kan selvsagt droppes

Kok pasta mens kjøttbollene godgjør seg i ovnen

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

8 kommentarer
    1. Det er det som er så herlig, at du ikke bruker oppskrifter, men bruker det du har og smaksansen din… denne skal jeg jammen prøve for dette så utrolig godt ut og men jeg tror kanskje jeg blander sammen medisterdeig og kjøttdeig i stedet siden lammekjøttdeig er vanskelig å få tak i.
      Jeg bruker sjelden oppskrifter selv, jeg tar hva jeg har og restemat blir det litt av hvert ut av.
      Ha en fin dag :))

    2. Flotte, kreative og innbydande matoppskrifter du lagar, Mariann. Håper du tillet at eg printar dei ut til privat bruk.
      Dagens forslag: Vi tar ein tur ut og nyt det flotte vårveret. Ha ein triveleg dag…. 🙂

    3. Per M: Hehe, ja i dag er det nydelig:) I dag har jeg vært 3 timer på biblioteket og nå skal jeg lage skinkesalat til 25 personer og så tibringe resten av kvelden på kulturhuset på revy:) Så turen ut må jeg ha til gode:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg