FACEBOOKSTATUSER TIL IRRITASJON

Jeg ble oppfordret av en fbvenn til å skrive om facebookstatuser

Eller rettere sagt hvor mye vi bryr oss om andres statuser

Hvordan vi pirker og klager og syter over hva andre skriver

Ja, det er et brennhett tema

Hvor opptatt er vi ikke av hva andre gjør

Nå er det for så vidt ikke kun på facebook vi bryr oss om andre

Så settingen kan for så vidt flyttes akkurat dit du vil

Som eksempel er imidlertid facebook en ypperlig arena

Alle våre venner danner jo en broket forsamling av ulike mennesker i et lite samfunn

Hvordan kan vi forvente at alle skal like det samme

Og hvorfor i all verden irritere seg

 

Mange liker å skrive  hva de skal ha til middag

Mange blir glad for de trenger ideer og inspirasjon

Andre blir irritert

Hvorfor i all verden  publiserer de hva de skal ha til middag hver dag

Tror de at de er noen gourmeter eller?

Grr

Irritert ja

 

Vi har treningsstatusen

I dag har jeg gått 15 km og trent stryrke i to timer

Æsj, så skrytete sier noen

Hvorfor i all verden publiserer de at de trener hver dag

Er det for å imponere eller?

Grr

Irritert ja

 

 

Så har vi de som har vunnet noe

Enten de selv eller familiemedlemmer

En konkurranse i ett eller annet

Mange gleder seg med dem, klikker liker og skriver gratulerer

Andre ergrer seg

Er det noe å skryte av

Hvorfor i all verden må de publisere at de har fått noe jeg ikke har fått

Urettferdig

Er det misunnelse ute og går eller?

Grrr

Irritert ja

 

For ikke snakke om de som lyver på seg flotte statuser

De legger ut at de er veldig aktive

De trener og lager de flotteste retter

De har verdens lykkeligste familie

Hvorfor i all verden må de publisere det som ikke er sant

Er det for at fasaden skal se bedre ut eller?

Grrr

Irritert ja

 

 

Sånn sitter man og irriterer seg over andre

Hvofor i all verden kan ikke folk få gjøre som de vil

Noen blir glad for middagstips

Noen blir inspirert av å se andre trene

Det å vinne noe, det å være god, det inspirerer

Det skaper glede

Det vil si, for de som har evnen til å glede seg på andres vegne

Og hva med de som lyver på seg statuser

Ja, hva bryr vel det meg

De har kanskje behov for å oppmuntre seg selv litt

Kanskje den følelsen når de skriver positive ting, gjør dem godt

Vær klar over at med vår hjerne og tankens kraft er det nyttig å visualisere

 

Hva med å se på seg selv og bare det

Gjøre det man selv liker og la andre få gjøre det de liker

Se deg selv, sier jeg

Jeg liker nå en gang å analysere meg selv, om jeg gjør noe som er bedre enn andre

Hva er det du ikke liker, spør du kanskje nå

Ja, jeg liker ikke klaging og syting, svarer jeg

Jeg liker ikke negative, sytete statuser

Da er du i din fulle rett til å svare:

Hva gjør du nå da, om det ikke er å syte over andre

Oj, da er jeg visst slett ikke noe bedre enn andre

I dag

 

ps. Eller andre dager

Hva med deg?

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg