VELG MED OMHU

Eivor Johansen

 

Velger du dine venner

Velger du hvem du tilbringer tiden sammen med

Ikke det

Kanskje du skulle tillate deg det

Kanskje tiden er inne til det nå

 

Av og til må man faktisk velge bort noen

Det kan høres stygt ut

Ingen liker å bli valgt bort

Likevel må man innimellom velge

Det er som å luke i blomsterbedet

Noen blomster tar knekken på de som står rundt dem

Det hender seg at de sarte, de aller vakreste blir kvalt av de som er mer dominerende

Da er vi nødt til å luke litt

 

Er du selv en av de som er dominerende

Kveler du de som er svakere enn deg

Eller er du en av de som lar deg lett knekke

Tillater du at noen holder deg tilbake

Knebler deg og holder deg nede

Da er det kanskje på tide å ta noen valg

Ta noen valg for egen vekst

 

Det er ikke så ille som man skulle tro å luke litt

Kanskje skal den som blir luket bort, også lære noe i livet

Eller kanskje skal dere rett og slett følge ulike veier en stund

Læremestere kommer i alle forkledninger

Alle har vi noe å lære av hverandre

Det viktigste er å stå opp for seg selv

La ingen vingekutte deg eller holde deg nede

Da greier du ikke å komme i full blomst

Du blir liggende på bakken og streve for å overleve

 

Kanskje tiden derfor er inne nå

Tiden til å velge

Hvem gir deg energi og hvem tapper deg

Hvem løfter deg og hvem holder deg nede

Valget er helt og holdent opp til deg selv

Det er kun du selv som kan ta avgjørelsene

Velg med omhu

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Det er som om alt du skriver er myntet på meg… 😉
      Har faktisk begynt på en prosess der jeg skal bli tro mot meg selv… Tørre være den jeg er, ikke mengde meg med de jeg er forventet å mengde meg med… Men tilbringe min o so dyrebare tid med de som gir den litt mening!!
      Det er styrke og glede bare i det å ha tatt denne beslutningen ♡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg