DIN INDRE STEMME SIER VÆR DEN DU ER MENT TIL Å VÆRE

Det har vært vanskelig å skrive igjen noen dager

De som kjenner meg, merker det kanskje på innleggene

Jeg er ikke helt tistede

Jeg er mer i grublingens verden

Når man blogger blir man gjerne opphengt i lesertall

Jeg har lovt meg selv at det skal jeg ikke bli noengang

Likevel er det av og til jeg blir dratt dit

 

Dit hvor prestasjonene måles i tall

Hvor populær er du

Hvor mange liker deg

Så må jeg igjen arrestere meg selv for å ha kommeet dit

Jeg må finne igjen stemmen inni meg

Den som sier at jeg skal skrive fra hjertet

Ikke være redd for å bli tom for ord, for det blir jeg ikke

Ikke skrive for å tekkes noen andre

Til syvende og sist skriver jeg for meg selv

Selv om jeg liker at andre liker

 

 

Hele tiden vil egoet vårt måle seg opp mot andre

Hvorfor er vi så opptatt av det

Man jobber med seg selv, blir glad i den man er

Og så er man kanskje ikke helt glad nok likevel

For plutselig kommer tanken igjen, om at kanskje de ikke liker meg

Hva så , er vi ikke ferdig med disse tankene

Jo, vi er det

Det kommer bare noen små påminnelser innimellom

Vi trenger det

 

Vi er litt sånn vi mennesker, at vi er periodedyr

I en periode er vi flinke og så er vi ikke flinke

Slik holder vi på

Når jeg nå skulle skrive, så sa stemmen:

Legg fingrene på tastaturet og skriv

Ikke bry deg med hva som kommer av ord, bare ta imot dem

Du vet det du og, at da kommer ordene du trenger å høre

Senk skuldrene, du er bra nok

Du trenger ikke måle deg mot noen andre

Du skal følge stemmen i hjertet ditt

Du skal kun være deg selv

I dag

 

10 kommentarer
    1. Ja, det er den rette innstillingen, men ikke alltid like lett å følge. Egentlig er det noe fjas med de tallene vettu, er bare stress-relatert egentlig… Men de står nå der.. og man bør prøve å glemme dem ja.. for man skriver bedre med mindre stress i hodet. Samtidig er det jo hyggelig at det ER noen der som leser, hadde det vært INGEN så kunne man jo sittet bare for seg selv…og skrevet i Word… Men det er en balansegang det der mellom å like at noen liker det man skriver…og det å bli stresset av det.. Man vet man er bra nok, og er det lave tall en dag så går det jo ikke på at folk ikke liker det du leser, det betyr egentig bare at de ikke har logget seg inn i hele tatt… for de er på hytta, på jobben, på sykehuset…eller hva som helst.. Ja, vi er bra nok, og får bare minne oss selv på det hvis vi går i felle av og til 😉 klem <3

    2. Jeg tror, min kjære, at den vakre energien du sender ut i verden når så mange fler enn bare dem som trykker liker og kommenterer. Den når også flere enn de som faktisk leser igjennom. Den når flere enn de som er bevisst på at de vet hvem du er. Fortsett å stråle. Fortsett å gi det du har og vær den du er <3 Du er uvurderlig!

    3. Det tok egentlig lang tid før jeg tenkte på rankingen på blogg. no. Da enderlig mitt nest eldste barnebarn viste meg hvordan dette fungerte, ble jeg potte sur. Men bestemte meg for ganske fort etterpå, at dette fikk bare gå sin gang. Så meldte det seg venneønsker og før jeg visste ordet av det var jeg opphengt i jobbing. For å si det enkelt. Det ble plutselig mye mer enn jeg hadde tenkt. Så jeg trenger pause nå – fra alt.

    4. torhild elisabeth granli: Ja, du har rett, det er lett å bli opphengt. Det er derfor jeg innimellom banker meg ned igjen for jeg vil ikke inn i noen karusell for da blir mine ord helt annerledes, de blir ikke ærlige og oppriktige og stemmen fra mitt hjerte lenger:) Ta den pausen du trenger, det er deg vel fortjent. Og du er en inspirasjon, det skal du vite. En inspirasjon for en som nå er i 50 årene og pga dere litt mer voksne damene som blogger ser at jeg kan holde det gående i mange mange mange år til. Tusen takk:)

    5. frodith: Ja, helt sant og jeg har kan ikke henge meg opp i det, for da skriver jeg ikke så godt lenger rett og slett, jeg må bare være meg rett og slett og la ordene komme av seg selv, men det er læring dette og:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg