Må vi hele tiden si sannheten

Jeg liker å observere

Jeg liker å se hvordan vi mennesker er

Hvordan vi oppfører oss

Ikke av noen spesiell årsak

Det bare interesserer meg

Som jeg har sagt før så er det lettest å forske på seg selv

Jeg er nemlig tilgjengelig for observasjon 24 timer i døgnet

Mange vil nok fnyse av meg

At du gidder

Og da kommer vi vel til det egentlige temaet

Hvorfor bryr vi oss hele tiden med hva andre gjør

Vi lar oss irritere over andres statuser

Hva andre sier og hva andre mener

Vi henger oss opp i hva de liker å publisere

Da er det kanskje flere enn meg som observerer andre

Hva er det med oss mennesker som gjør at vi til de grader, lar oss engasjere i andre mennesker

Vi rakker ned på hverandre enten det er middagsstatuser eller trim eller what ever

Hvorfor gjør vi det

Hvorfor lar vi oss hele tiden irritere av hva andre gjør

Eller for den del, ikke gjør

Det er jo ikke vår business

Det som er vår business, er oss selv

Det er den eneste personen vi trenger å bry oss med

Det som er aller artigst å observere er nemlig at vi er ikke noe bedre selv

Vi rakker ned på en annen person, for i neste øyeblikk å gjøre det samme som vi tok denne for

Jeg ler for meg selv når jeg observerer

Jeg kan ikke for det

Når en person legger ut om hvordan de ser på andre mennesker

De tilegner dem titler som ikke er så fine akkurat

De irriterer seg over andre som de mener krangler eller kverulerer eller vet bedre

Hva sier det om oss selv, når vi gjør sånt

Vi er ikke det spøtt bedre selv

Og hvorfor føler vi for hele tiden å si sannheten

Det vil si vår sannhet

For til syvende og sist er det kun vår egen mening

Hvorfor vil vi så gjerne har rett hele tiden

Hvorfor er det så om å gjøre at det er vi som sitter på sannheten

Selv faller jeg nesten av stolen her hvis jeg ser at noen skriver noe som jeg vet er feil

Hva er det med meg

Hvorfor i all verden tror jeg at det er min sak

Jeg tror at finner vi fred med oss selv,

ja da finner vi og fred med de rundt oss

Ja, det er det jeg lurer på

I dag

7 kommentarer

Siste innlegg