VÆR FOR ALL DEL SKEPTISK


https://www.facebook.com/TheSacred.Journey.Of.The.Soul2

Jeg forteller gjerne om det jeg tror på som vi ikke ser med det blotte øye

Det som er mellom himmel og jord, men er ganske usynlig

Jeg er likevel skeptisk til veldig mye

For meg må ting være logisk for at jeg skal tro på det

Jeg legger derfor ofte vekt på det i bloggen min også, at det jeg skriver er min tro og kun det

Det jeg skriver her, må ikke være noe sannhet for deg

Det er bestandig viktig å lytte til seg selv først, før man lytter til andre og etter at man har lyttet til andre

 

Ta en sak som healing

Mange tror og mange tror ikke

Noen mener fortsatt at Gud sitter og deler ut en gave til enkelte mennesker

Du er spesielt utvalgt og skal få denne gaven for å hjelpe alle andre på jorden

Det tror ikke jeg, for det blir ikke logisk for meg

Jeg tror at hvis et menneske kan gjøre noe, da kan alle andre det også

Men…….

I likhet med alle andre ting, så er noen flinkere enn andre

Evnene kan trenes opp, vi kan bli en åpnere kanal for energiene

 


 There is no right or wrong path. There is only the path that you choose. Whatever you choose, there will be many opportunities for you to grow and expand.
– Kuan Yin

https://www.facebook.com/TheSacred.Journey.Of.The.Soul2

 

Jeg tror ikke det finnes en eneste evne som ikke alle har

Vi kan snakke  om magefølelsen

Er ikke det en form for synskhet

Vi bare vet at noe ikke er bra eller ikke er sant eller hva vi skal gjøre i en bestemt situasjon

Utvikler du denne evnen, blir du flinkere

Kombinerer du det med healing, kan du lese mennesker lettere

Alle har sangstemme, men ikke alle synger like klokkerent

Sånn er det med vår åndelighet også

 

Så har vi all humbugen

Det er så utrolig mange som påberoper seg å ha evner som ikke alle andre har

De vil gjerne være spesielle, utvalgt til spesielle oppgaver

Hvis vi tar for oss noen begreper

Noen mener du må bruke en spesiell teknikk for å heale

Reiki 1 og 2, hjertehealing, Soulbodyfusion, Reconnective healing, raw healing og en drøss andre

Høres det logisk ut

Hvis du tenker etter, høres det logisk ut at healing må utføres på en bestemt måte

Ja, sier du og da svarer jeg ok, da gjør du det på den måten

Men jeg er skeptisk

Jeg tror at healing er arbeid med energier vi omgir oss med

De går på frekvenser, i bølger, likedan som strøm, lyd og lys

Lytt til hjertet, følg intuisjonen, gjør det som føles riktig inni deg, men ikke tro at det du gjør er noe dårligere enn det andre gjør

Gå gjerne kurs, vi trenger det for å møtes ,for å utvikle oss, for å høyne energiene

Men vi må ikke, ikke hvis det ikke føles riktig

 

Every action in our lives touches on some chord that will vibrate in eternity.
– Edwin Hubbel Chapin
Beautiful art is by Freydoon Rassouli

https://www.facebook.com/TheSacred.Journey.Of.The.Soul2

 

Jeg kjenner dette er et tema som opptar meg

Jeg har problemer med å gjøre det kort nok, kunne nok skrevet i timesvis

Det er et stort tema og jeg får ikke dekket alt

En ting må jeg likevel ha med når det gjelder skepsis

Det er alle kanaliseringene

Det er utallige personer som kanaliserer

For de som ikke vet hva det er , så tas det ned ord fra andre som da tilhører en annen verden enn den fysiske vi lever i

Nå tror jeg at det går an, men, det er et stor men

Hvem vet hva som er riktig av det som påstås å bli tatt ned

Det kanaliseres fra tidligere verdener, fra avdøde personer, fra engler, fra galakser, fra drager og evenytyrverdener

Jeg er skeptisk til enhver kanalisering jeg leser

Det betyr slett ikke at jeg tror alle er fake, for det gjør jeg ikke

Men..

Jeg tror at mange er fake

 

Det er viktig å kjenne etter hva en tror selv

Hvis noe føles feil inni en når en leser det, så la det gå

Skulle det vise at det var riktig likevel og at du trodde feil, ja da kommer det tilbake

Kjenn riktig godt etter i magen

De kan også komme fra eget hjerte, egen sjel, egen visdom

Og for all del, mange av disse kanaliseringene kan føles riktig for de som gjør dem

De tror på dem selv også

Og kanskje er de sanne, men vær obs og kjenn etter

 

https://www.facebook.com/TheSacred.Journey.Of.The.Soul2

 

Ikke la deg lede av en karismatisk person som er så snill og god og bare vil deg vel

Det finnes mange mennesker som utnytter det åndelige

De vil være spesielle, de elsker beundringen og tilbedelsen

De ser at de har ordet i sin makt og de utynytter det for alt det er verdt

Noen for oppmerksomheten, noen for pengene

Hvor mange har ikke forlatt hus og hjem og trodd de har fulgt hjertet mens de egentlig har latt seg mislede

 

Det åndelige er en fantastisk verden av nydelige opplevelser

Jeg ønsker at alle skal forstå det

Jeg ønsker at alle skal få kjenne det på kroppen

Det er så enkelt at det handler om å lære seg selv å kjenne

Det handler om å lære seg hva du kan som menneske, lære evnene dine å kjenne

Det handler om å bli glad i seg selv, trygg på seg selv

Det handler om å sette grenser, ikke la noen tråkke på seg eller tråkke på noen andre

Og alle kan lære det, hvis de ønsker det

Men vær skeptisk i læringen, stol på at du klarer å gjenkjenne det som er sant for deg

Behold en god og trygg bakkekontakt

Ikke la deg rive med men bruk tid og bruk sunn fornuft

Hvis noe eller noen sier at dette er humbug, så vent litt, tenk litt, kjenn godt etter

Ikke la deg rushe ut i noe, det er ikke noe som haster

Vær for all del skeptisk

 

Jeg åpner nå healingpraksis her hjemme og gleder meg til å ta imot de som det føles riktig for

Også hos meg gjelder de samme reglene, kjenn etter om det er riktig det jeg sier og det jeg gjør

Det er du som er sjefen over ditt liv

I dag

You are the universe, you aren’t in the universe.
Eckhart Tolle

https://www.facebook.com/TheSacred.Journey.Of.The.Soul2

10 kommentarer
    1. Jeg leser hva du skriver, og egentlig tør jeg ikke kaste vrak på noe. Healing er for meg et ukjent begrep, og jeg kommer nok til å gå i graven med det, slik som det er.
      Jeg har en åndelig dimensjon inne i meg, men den er bare min! Dette høres kanskje dumt ut, men det bryr jeg meg ikke om 🙂

    2. En ting jeg hvertfall tror på er MAGEFØLELSEN 🙂 Min egen hvertfall 🙂 Jeg vandrer nok ikke så mye i hodet mitt, er nok ikke hypersensitiv hjerne, men ganske så nedpå med det meste. Men jeg er likvel sånn at jeg er åpen for en del ting. Lukker ikke dører så lett 🙂 Ha en fin dag Mariann 🙂

    3. Jeg også tror at vi skal være litt skeptiske og ikke svelge alt vi hører, men noen ganger må vi være åpne for ting også. Jeg tror mer på magefølelsen enn hodet i de fleste tilfeller, og det stemmer som oftest. Lykke til med healing praksisen din. Det høres veldig spennende ut 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    4. Spennende tema. Jeg tror absolutt at det er mer mellom himmel og jord, men vet ikke helt hva. Har familie som driver med reiki, noe jeg ikke skjønner. Kanskje jeg ikke har satt meg godt nok inn i hva det er? Ellers tror jeg på healing og at noen har bedre utviklere evner enn andre. Men det er vanskelig å forstå, jeg vil gjerne skjønne mer. Det kommer vel litt mer forståelse med tiden, siger inn litt og litt. Ha en herlig dag!

    5. frustrertfrueihouston: Mange liker å ha teknikker når de skal heale og Reiki er en sånn teknikk. Jeg lever i troen på at alt kommer når det skal, hvis det skal og at som du sier, det siger inn litt etter litt. en herlig dag ønskes deg og. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg