HVORFOR GIR VI GAVER

Hvorfor gir vi gaver

Det er kanskje et litt merkelig spørsmål

Men er det egentlig det

Ja, ikke for en med tenkehue sånn som meg

Når jeg funderer på noe, ja da skriver jeg

På den måten skriver jeg ut svarene for meg selv

 

Jeg har snakket før om energier

Energier går på høye og lave frekvenser

De lave frekvensene er tunge, de gjør oss lettere deprimerte og syke

De høye frekvensene gjør oss godt

Det er rare er nemlig at klarer vi å høyne  frekvensene, kommer det mer av det gode

Vi kommer inn i en god flyt, der ting legger seg til rette

Er vi på en negativ frekvens, da baller det på seg av uforutsette negative ting

Bullskitt sier du, ja det er i orden

Jeg forventer ikke at alle skal tro på dette, det er jo mine tanker

 

Jeg hadde et par innlegg om akkurat dette, har du lyst til å lese dem, så finner du dem her

Del 1

http://lillasjel.blogg.no/1385990637_medflelse_og_stakkars.html

Del 2

http://lillasjel.blogg.no/1386324049_medflelse_og_stakkars.html

 

Hva har det så med gaver å gjøre

Jo, det er nettopp derfor jeg spør om hvorfor vi gir gaver

Det er nemlig mange hensikter bak det å gi en gave

Gjør vi det fordi det er forventet av oss, en plikt

Har vi en gammel tante eller bekjent vi gir til fordi vi synes vi må

Er det sånn, jeg får med deg, så da må du få med meg

Gjør vi det fordi noen har gjort oss en tjeneste, som en takk

Og så kommer vi til det interessante for meg

Gir vi av kjærlighet, fordi vi har glede av å gi eller…

Gir vi fordi vi synes synd i

 

 

Det er der det interessante ligger for meg

Hvis vi gir en gave fordi vi synes veldig synd i noen, ja da drar vi dem faktisk ned i energi

Vi  stakkarsliggjør dem

Stakkars deg, har du så lite du da, se her skal jeg komme og hjelpe deg , for jeg har mer enn deg

Uffa meg, hvor vondt du må ha det

Sammen med den gaven følger nemlig mange negative tanker

Ja, du tenker dem kanskje ikke høyt, men de følger med på lasset, helt ubevisst

Og du trenger ikke reise bust, for ja jeg mener vi skal hjelpe hverandre

Vi skal bare endre tankene bak

 

Gir vi av kjærlighet så løfter vi energiene

Gir vi fordi vi synes synd i, så senker vi energiene

Vi drar personen ned

Det er forskjellen

Da kan du gi gaven din til noen

Du skal gi av kjærlighet, ikke fordi du tenker at vedkommende har det dårlig, at det er synd i dem

Du skal gi fordi du har lyst til å glede

Du skal legge tanker av glede og kjærlighet og pakke inn sammen med gaven

Enten det er et måltid mat, eller en slump penger eller en blomst eller en vaskemaskin eller hva det måtte være

Du skal gjøre det fordi det gir glede, både til deg selv og den som får

Uten de negative tankene

 

Det rare er at da gir du til noen, noe som er mye mer verd enn akkurat den fysiske gaven

Det er nemlig ingenting som hever energiene mer enn glede og kjærlighet

Det gjør underverker for både kropp og sjel

En gave gitt av kjærlighet rommer respekt for det mennesket du gir til

Du hjelper det mennesket til en bedre hverdag

Vi ser det jo hele tiden men tenker ikke over det

Hva gjør barna

Jo, de kommer med sine gaver, de gir i kjærlighet for å glede

Det er ikke selve gaven vi får som har så høy verdi

Det er tanken bak, det er gleden ved å gi, det er kjærligheten

Det er det du skal gi til de du vil gi en gave

Du skal gi respekt, omtanke, kjærlighet ,glede

Jeg ser deg og jeg er her for deg

Jeg er glad i deg som et medmenneske

Det er den største gaven du kan gi noen

I dag

 

 

 

17 kommentarer
    1. Gave-tradisjonen i julen kommer fra den hedenske feiringen Saturnalia. Romerne samlet seg i templer hvor de spiste god mat og ga hverandre gaver.

    2. Stod “Det er det julen handler om” eller lignende når jeg leste først, men ser det ikke står nå (ser det hvertfall ikke). Men ja, gaver er hyggelgi det 🙂

    3. Som oftest gir jeg fordi jeg har lyst til å glede noen, men må innrømme at denne julegreia de siste årene har vært noen skikkelig mas, og jeg gir mest akkurat da fordi det er litt forventet. Jeg gir av glede og for å glede alle andre dager i året ;-D

    4. xoxo T.I: Ja, jeg gikk inn og tok det bort etter kommentaren din,for jeg skjønte at det ble feil, for det var ikke det jeg tenkte i utgangspunktet, så bra at du kom med en kommentaren, jeg er glad for det 🙂

    5. Torhild Elisabeth Granli: Det betyr bare at når du velger å gi noe ,skal du gi det av glede:) Samme tema som jeg hadde før, om det å dra noen lenger ned istedenfor å løfte. Jeg har varme hender og driver med healing. Da jobber jeg med energier. De energiene som er negative er lave energier, de løfter oss ikke opp. Tenk deg hvis du kommer til en person som er veldig tung og trist, da vil du lett falle ned i samme modus, ikke sant. Du vil ikke være glad og fornøyd og sprudle sammen med en som er sur, vil du vel. Da går denne på lave energier og drar deg med seg. Da er det om å gjøre for deg å holde deg oppe på ditt glade nivå for da løfter du også den andre opp i humør. Når man ikke er opptatt av det åndelige og kjenner energiene på kroppen så kan det være litt vanskelig å forstå. Ta ikke det så tungt:) Tenk heller på det når du møter mennesker, noen føler du deg glad sammen med mens andre får deg til å føle deg uvel eller dårlig humør

    6. Eg starter tidlig med å handle julegaver fordi eg har lyst det skal vere noko som kan glede den eg gir til. Det gledar meg å gi til andre. Har slutta med å gi for å gi.. Lager meir og meir gaver fordi det blir folk so glade for å få. Heimelaga ting. Det blir mest kaker på glass, pulsvarmarar, bilde i ei fin ramme osv..

    7. Torhild Elisabeth Granli: Ja, ikke sant, det er det det hele handler om, jeg bruker kanskje bare noen andre ord enn deg og så er jeg jo kjent for å bruke mange ord:) De samme følelsene som følger med disse menneskene, kan også følge med gaver og andre ting. Vi mennesker omgir oss med energiene og de blir med gavene på et vis, likedan som radiosignaler og strøm går gjennom lufta går også tankene gjennom lufta. Hadde det ikke vært sånn, ville du ikke reagert på disse menneskene, for de trenger ikke å åpne munnen for at du skal vite at de er negative , ikke sant, du merker det bare:) Hvis en som er innmari sur, gir deg en gave, så blir du ikke kjempehappy selv om gaven er fin, for noe føles feil inni deg.

    8. karenmarenmette: Ja, det er bedre å gi med hjertet, det er slett ikke prisen det kommer an på. Jeg er også ute etter det vi gir resten av året, enten det er når vi kjøper lodd, eller støtter en god sak eller hva det måtte være. Det er viktig at hvis vi velger å gi, så gir vi ikke fordi vi synes snd på noen men av lysten til å glede, for da stiger enegiene og det gjør begge parter godt.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg