TO ÅRS SELVPÅLAGT PAUSE

To års selvpålagt pause

Ja, jeg visste ikke at det skulle ta så lang tid

Hadde jeg gjort det hvis jeg visste hva jeg gikk til

Det kan jeg ikke svare på

Angrer jeg

Nei

 

For to år siden bestemte jeg meg for å prøve å slutte med stoffskiftemedisiner

Jeg ville se om sykdommen hadde brent ut

Mange syntes det var vågalt

Jeg har en sterke vilje og ville prøve

Hvor sterk denne viljen egentlig er, ja det visste jeg ikke

To år har det tatt

Har jeg klart å slutte

Nei

 

Det gikk fint en stund

Eller fint og fint, det er vel ettersom man ser det

Nesten et år uten medisin og uten krefter

Der det har vært mange dager der jeg ikke har hentet posten

Dager da jeg har vært avhengig av flere pauser for å få vasket et gulv

Har det har vært tungt

Ja

 

Jeg måtte begynne på igjen med medisin

Denne gangen valgte jeg likevel annerledes

Jeg gikk til privat praksis, fikk en annen type

Sakte men sikkert bedrer prøvene seg igjen

Jeg er utålmodig, to år er lang tid, men jeg må fortsatt ta livet med ro

Går det fint

Ja

 

 

Min diagnose var i mange år et usikkerhetsmoment

De trodde ikke på meg

Hadde jeg virkelig lavt stoffskfite

Prøvene var usikre

De var like merkelige som damen som prøvene kom fra

Det er sånn det er med lavt stoffskifte

Man kan ha noenlunde normale prøver, men fortsatt være syk

Man er ikke lat og arbeidssky og hypokonder

Man sitter ikke hjemme og spiser seg fet

Man prøver så godt man kan og tøyer strikken så langt man greier

Noen ganger for langt

Det har vært noen turer i kjelleren

Det er kroppen som ikke fungerer

Tror de på meg nå

Ja

 

I dag har jeg bakt flatbrød

I går lagde jeg lammerull og syltaflesk

Hvis dere bare ante hvor takknemlig jeg er

Takknemlig for at jeg greier å være i aktivitet

Hvor glad jeg er for at jeg  gjorde dette forsøket

Nå er jeg helt trygg på diagnosen min

Kanskje klarer jeg fortsatt å gjøre meg frisk en dag

Jeg tror kroppen sitter på en stor hemmelighet og kan gjøre seg frisk fra det aller meste

Akkurat nå spiller det ikke noen rolle

Nå er jeg bare glad

Glad for at jeg er så sterk og sta

Jeg er så heldig som har muligheten til å få medisin og bli friskere igjen

Jeg gleder meg til å ta steget ut i livet igjen med et høyere aktiviitetsnivå

I januar åpner jeg healingpraksis

Det blir utrolig spennende

Om jeg gleder meg

Ja

Om jeg er takknemlig

Ja

I dag

 

20 kommentarer
    1. Sterkt og vakkert <3 flott at du starter praksis, Gratulerer! Tenke å legge meg til som venn her , men finner ikke ut hvor..he he jeg er litt blind kanskje : )

    2. Anonym: Tusen takk for gode ord.Jeg tror ikke du kan legge til som venn hvis du ikke har blogg, men du kan bokmerke bloggen eller legge til Lillasjel på facebook hvis du har profil der. Vær og obs på at jeg bare unntaksvis svarer på anonyme kommentarer. Jeg liker å vite hvem det er jeg snakker med:)

    3. Jeg er glad for at du har det mye bedre 🙂 Kos deg med mere energi! Veldig fint blogginnlegg og nydelige bilder. Klem 🙂

    4. Så bra at formen er bedre, min blir også det sakte men sikkert 🙂 Med medisiner, jeg MÅ ha det, de tok jo hele skjoldbrukskjertelen min 😀 Så herlig at du skal begynne praksis da, det blir nok spennende for deg 🙂

    5. Nydelige bilder du lager og god bedring med helsa.
      Så tilfeldigvis dine bilder her på FB.Eg er en quilter.
      Hilsen Imgrid E. Andreassen

    6. Jeg er så glad, for at du er vakker, sterk og sta.
      man prøver å feiler, å finner så sin vei i livet.
      Den veien er veldig berikende, når den tilslutt er trygg og god
      Og alt rundt surrer litt mindre:)

    7. Flott ting å dele.. Modig, vakkert, tøft.. Kor godt å klare og sjå,s ette pris på, nyte dei små tinga.. Godt å få til og nyte ting som gir god energi.. God energi finns rundtomkring. Vi må berre vere flinke til å stoppe opp og nyte den, sjå den, finne den.. Gratulerer med opne praksis. Ønskar deg lykke til med det i januar..

    8. Staheten lenge leve tenker jeg her.
      Du hadde bestemt deg, du gjennomførte, og ikke minst du lærte.
      Jeg har aldri opplevd å ikke få noe til slik som det du skriver om omhandler. Jeg har bestandig hatt ekstra batterier innenbords, og fått til det meste.
      Da det røynet på skjønte jeg ingenting, og det å endre tempoet var vanskelig.
      Jeg mått jo bare prøve, og nå idag er jeg tilnærmet tilbake til 100% kjapt.
      Jeg eier ikke tålmodighet til å ta det med ro. Noe som ikke stemmer da.
      Hvordan dere som opplever slikt klarer å tilpasse dere har jeg enorm respekt for.
      Er redd jeg hadde møtt veggen mange ganger.
      Masse lykke til..)

    9. Vanja: Takk for det:) Jeg har jo kavet med dette siden på nittitallet, så trening gjør mester. Det verste var den tiden man ikke ble trodd. Det er et tilbakelagt stadium heldigvis:))Hvis kroppen ikke er frisk så er det umulig å komme tibake 100 %, da må man få ordnet ting først vettu.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg