JEG GJENTAR MEG SELV

Eva-Christin Hillestad

 

Av og til blir jeg lei av meg selv

Jeg føler jeg gjentar meg selv hele tiden

De samme ordene om og om igjen

Det blir vel ingen utvikling på den måten

Hvor blir spenningen av

Om igjen og om igjen, blir det ikke kjedelig

 

Jeg vet ikke om det blir det

Det føles sånn av og til

Vi mennesker er så rare

Vi glemmer

Jeg kan se tilbake på ting jeg skrev for en stund siden

Jeg husker ikke at jeg skrev det

Jeg tror til og med du kunne presentert en tekst for meg og jeg ville ikke visst at det var min

Det er litt skummelt også

 

 

Foto Liss Sivertsen

 

Likevel er det sånn vi er

Vi gjentar oss selv

Vi trenger det kanskje

Kanskje vi trenger repetisjon

Det går jo ikke inn likevel

Joda , vi hører det og vet det stemmer, men…….

 

Jeg tror derfor jeg skal gjøre nettopp dette, gjenta meg selv

Jeg skal bruke julen til lå se tilbake litt på det jeg har skrevet for et års tid tilbake

Kanskje skal jeg la ordene ligge i dvale hele julen

Det vet jeg ikke, jeg tror ikke jeg greier det

Jeg er litt hekta

Det handler om å se seg selv ærlig

Det er ikke bestandig så enkelt

 

Foto Inger M. Lefstad

 

Jeg skriver jo til meg selv, det sier jeg om og om igjen

Men samtidig, hvofor skriver jeg hver eneste dag

Hvorfor kan jeg ikke hoppe  over noen dager

Hvorfor kan jeg ikke skrive bare når jeg finner det for godt

Ta  ferie

Det er når man begynner å stille seg selv disse spørsmålene, at man undres og forstår

Ja, jeg skriver til meg selv, men samtidig elsker jeg jo at noen leser det jeg skriver

Jeg er jo livredd for å miste leserne mine

Jeg må jo bare ærlig innrømme at det å bli sett og likt og lagt merke til , det betyr noe for meg

Skriver man bare av og til, da vil man fort gå i glemmeboken

 

Foto Inger M. Lefstad

 

Ja, jeg ser det

Jeg ser drivkraften min

Jeg ser hvorfor jeg henter ned fra hodet ordene hver dag

Jeg koser meg med det, jeg elsker å skrive

Jeg liker best de poetiske innslagene som bare daler ned

Jeg må likevel innse at jeg er ikke bestandig nok tilstede til å ha den kontakten med hjertet

Det krever en mer indre ro å få tak i de ordene

Det hadde vel blitt kjedelig hvis det kun var poesi også

Lett blanding er kanskje greit

En ting har jeg likevel lovt meg, jeg kan ikke skrive om noe jeg ikke mener

Jeg må være ærlig,helt ærlig

Det er derfor jeg hadde denne lille granskningen i dag

Hva er den innerste drivkraften min

Er det det at jeg skriver ordene ut av hodet mitt, så jeg får mer fred

Jeg må innrømme at den egentlige årsaken er at jeg liker at ordene mine blir lest

Jeg elsker Lillasjelsiden min på facebook, jeg elsker kommentarene jeg får, jeg liker hvert eneste likerklikk

Alle de som låner bort vakre bilder til meg, jeg er så takknemlig

Det gjør meg  godt, godt i hjertet mitt, det varmer

Jeg blir  rett og slett glad av denne Lillasjelgreia mi

Derfor må jeg inderlig fra hjertet, takke de som leser det jeg skriver

Og en stor og varm takk til fotografer og kunstnere som lar meg bruke kunstverkene sine

Tusen hjertelig og et veldig ærlig fra hjertet TAKK

I dag

 

ps. Og det vil komme noen gjensyn med tidligere innlegg i julen. Nye lesere har nok ikke sett dem og vi andre har glemt dem 🙂

 

 Eva-Christin Hillestad

 

8 kommentarer
    1. Torhild Elisabeth Granli: Men du er du og jeg er jeg:) For meg er det kjempeherlig å gå tilbake. det er mange innlegg der som jeg gleder meg over å ha skrevet og det er kjekt med et gjensyn for egen del:) Kanskje du vil like dem også:) Du har jo ikke sett dem sikkert:)

    2. Fotografipiken: God morgen kjære deg:) Håper dagen din blir fin også <3 Skal akkurat til å skrive dagens blogg:) Litt usikker på temaet enten blir det glede over julen som nå snart er her eller så blir det loven om tiltrekning, det vi øver på både du og jeg, med å ha fokus på det vi vil ha istedenfor det vi ikke vil ha:) Jeg må nemlig trene på det i dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg