MEDFØLELSE OG STAKKARSLIGGJØRING

Vi mennesker har lett for å synes synd på oss selv

Mange av oss ihvertfall

Mest av alt synes vi synd i mange andre, som vi mener ikke har det så bra

I likhet med alle mine innlegg, er dette bare mine tanker

Sånn jeg føler det

Jeg sier ikke at det er riktig for andre

 

Jeg har tenkt litt i det siste om det å synes synd på

Jeg har kommet frem til at jeg liker det ikke

Jeg liker ikke uttrykket synes synd i

Jeg liker ikke at noen synes synd i meg, for det er ikke synd i meg, jeg har det godt

Jeg liker heller ikke å synes synd i andre, for jeg tror ikke de har godt av det

Jeg er opptatt av energier for tiden

Jeg er opptatt av å høyne de energiene som er rundt oss

Jeg lever nemlig i den troen at det går an

De gode tingene, de gode tankene, tankene på muligheter og løsninger, de liker jeg

De har en høyere svingningsfrekvens

 

 

 

Ja da, jada, jeg hører dere, dere tror ikke noe på dette

Det er helt i orden for meg, jeg skriver til meg selv, for jeg tror mer og mer

Jeg tror fordi jeg ser det fungerer for meg

Jeg tror mer på en ting til også

Klarer vi å høyne energiene rundt oss, så tiltrekker vi oss mer av det gode

Jeg har nå fundert på loven om tiltrekning en stund

Jeg tror det har noe for seg

 

Jeg tror at det jeg fokuserer på, det blir stort sett virkeliggjort

Det betyr nok ikke at jeg får alt jeg har lyst på

Hvorfor ikke

Jo, fordi det er neppe bra for meg

Da mister jeg bakkekontakten

Jeg må nok også igjennom hendelser i livet som skal forme meg

Jeg tror jo og at jeg er her på jorden får å lære å være menneske, utvikle sjelen

Men er jeg positiv, så holder jeg meg friskere og gladere og alt legger seg mer til rette for meg

Har jeg nededager, ja da blåser jeg de ut med en gang og klatrer opp igjen

 

 

 

Hva har det med å synes synd i noen å gjøre, vil du vel vite

Jo, synes du synd i noen, da forsterker du det negative som er i dennes liv akkurat nå

De negative energiene blir forsterket

Det er lettere å være lei seg i de lavere energifrekvensene, det er lettere å bli syk også, immunforsvaret svekkes

Vi vil da få mer av det samme

Ja, hjelper du noen da

Nei, du gjør ikke det

Du stakkarsliggjør dem, drar dem ned i energi

 

Så sier du , man må da ha medfølelse

Selvfølgelig har man det, men likevel ikke, i ordets rette forstand

Ja, man forstår hvordan noen har det, man lytter og tror på dem

Man vet at de har det ille

Men man føler ikke med dem, i den forstand at vi tar inn de samme følelsene

Vi går ikke ned på ja uffa meg, stakkars deg, så ille, det er så synd i deg som har det sånn, og ringer dem hver dag for å spørre hvor ille de har det

Går man ned på da nivået, da forsterker man de vonde følelsene

De kan og risikere å bli der lenger eller å få mer av sammen sorten

Man kan heller ringe og spørre om det er noe de ønsker hjelp til eller noe de vil snakke om

Man kan nemlig være en bedre samtalepartner når man ikke stakkarsliggjør

 

 

Har du opplevd å gi penger til noen fordi de trenger det og så får de bare mer og mer uforutsette ting som skjer

Jeg har opplevd det

For all del, jeg mener at vi skal hjelpe hvis vi kan

Jeg mener at vi skal være der for hverandre

Men………

Vi skal være der i glede og i kjærlighet, nestekjærlighet

Ingen  stakkarsliggjøring

Er man nede for telling, av ulike grunner, så vil man gjerne bli løftet

Det blir man ikke hvis noen synes synd i en

Joda, det kan føles godt i det øyeblikket noen ser deg, og sier stakkars deg

Men så snart den som trøster trår ned i samme følelses, da manifesteres følelsen enda sterkere

 

Tenk over det neste gang du møter et medmenneske som har det vondt

Drar du dem ned eller løfter du opp

Dette gjelder også befolkning i land som er utsatt for tragedier

Send dem gode tanker om gode løsninger, ikke sitt og synes synd i dem

De har ikke bruk for det

Ja, selvfølgelig er det trist at triste ting skjer, men det gjør de jo

Da er det viktig å ha fokus på det som kan gjøre ting bedre, ikke verre

Det var mine tanker om medfølelse og stakkarsliggjøring

I dag

 

 

 

16 kommentarer
    1. Hei 🙂 tanker til ettertanke det, og jeg synes det er godt å se at du er opptatt av energier for tiden. Jeg har jobbet en del med energier, og det hjelper faktisk å sende masse positiv energi, loven om tiltrekning.
      Ha en fin dag 🙂

    2. Dette du skriver i dag er veldig vanskelig, og jeg vil ikke kommentere det. Både fordi jeg er uenig med deg,og fordi jeg orker ikke gå inn i en “fram og tilbake – jeg mener”
      Det er helt realt og ikke være enig i alt.

    3. Det er mange måter å rekke ut en hånd på. Å være der for de sterk og trygg er viktigere enn å synes synd på noen.
      Jeg har medfølelse når det skjer vonde ting, men man må reise seg opp for å komme videre, og det gjør man ikke om alle bare hjelper de til å være nede. Liker tanke gangen din her. Kjenner at det var rett for meg også.
      Av og til har jeg lurt på om jeg er for kald når slike tanker slår rot, men nei det er ikke det. Sammen kan vi være både svake og sterke. Da må en ta et valg, og jeg har valgt det sterke.:)

    4. Så enig med deg. Jeg er mye syk, men jeg hater at andre synes synd i meg fordi det ikker ER synd i meg. Jeg synes jo synd i f eks eldre som bor på sykehjem og ikke får den respekten og stellet som de fortjener. Jeg synes synd på fattige barn (ikke i Norge) som lever under forferdelige forhold, men jeg synes ikke synd på andre §:o)

    5. Jeg synes ikke synd på noen, sjelden hvertfall. Har jobbet med mange typer funksjonshemmede og aldri en DAG syens synd på dem. Heller sett hva de er gode for 🙂 SÅ jeg liker heller ikke det nei. Ha en fin dag 🙂

    6. frodith: Hurra for deg, for i så fall ville du ikke ha gjort jobben din godt. Jeg kjenner inni meg at dette er viktig, vi drar folk ned ved å synes synd i dem. De skal behandles ved samme verdighet som alle andre uansett om noen har en diagnose eller er friske

    7. Moffeliten: Ikke synes synd i noen, behandle de med verdighet. Det er veldig viktig det du skriver for hadde vi behandlet de eldre med verdighet så hadde de fått det stellet de fortjener, men ved å synes synd i , drar vi dem ned og får dem ned på et nivå så vi mener de kan behandles dårligere. Det er dette som blir helt feil. Flott kommentar

    8. Vanja: Jeg kjenner mer og mer inni meg at dette er riktig og de andre kommentarene tyder og på det. Vi drar folk ned på et lavere nivå enn oss selv ved å synes synd i dem, og det er ikke riktig. Da blir også energiene lavere og det gagner dem ikke. Det betyr ikke at vi ikke skal være der for hverandre, på langt nær, men på en verdig måte, med respekt

    9. ibelieveinangels: Ja jeg føler at dette er riktig for meg. Jeg vil heller sende gode tanker og gode energier som løfter de som har det vondt,ikke trekke dem lavere ned i energi. Fin dag ønskes deg og:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg