JEG GREIER IKKE Å VÆRE GLAD I DEG

Alle bildene i dag er malt av Eva-Christin Hillestad

Evas akvareller

Jeg greier bare ikke å bli glad i deg

Jeg må holde ut med deg, men jeg liker deg rett og slett ikke

Jeg vet at mange elsker deg

Jeg har prøvd, men får det ikke til

Alle barna forguder deg jo, de kan ikke få nok av deg

Det er hurrarop overalt når de ser deg komme

Mange voksne også

 

 

Se hvor vakker han er, sier de

Jo, du kan være vakker , men kun i små porsjoner i gangen

Du er altfor kald og upersonlig

Du har en tendens til å dekke til alt det vakre

Jeg elsker jo farger og liv rundt meg

Når du kommer, er det som om alt annet blir lagt dødt

Mine og dine interesser kan rett og slett ikke forenes

Vi er for ulike på alle måter

 

 

Jeg kan ikke for det

Jeg liker deg bare ikke

Jeg tror ikke jeg noengang har likt deg heller

Ja, jeg må innrømme at det blir lysere rundt meg når du kommer

Det er bare det at jeg foretrekker heller mørket jeg, fremfor å være sammen med deg

Jeg er ikke redd for mørket, mørket kan være fint det

Varmt og koselig

Jeg fryser når jeg ser deg

Fryser helt inntil beinet

Du er så kald

 

 

Men jeg er flink, jeg holder ut

Jeg vet at en dag så reiser du igjen

Jeg gleder meg allerede

Jeg gleder meg til våren

Jeg gleder meg til alle fargene er tibake

Og for ikke å snakke om varmen

Det er så kaldt og jeg liker ikke å fryse

 

 

Bare en liten måned nå så snur solen

Da går vi mot lysere tider igjen

Om noen måneder titter solen inn til meg igjen

Det er like gledelig hver gang

Nei, vinteren vil aldri bli min venn

I dag

 

 

 

14 kommentarer
    1. Helt enig. det er vondt å fryse og så har jeg fått disse likfingrene. Det er bare om vinteren det er sånn. Jeg lengter ut når det er kaldt,men det blir bare korte turer til butikken og jobben. Jeg kan gå dit. Noen tar lange turer på ski i kulda. Brr. Jeg liker å gå på ski men ikke når det er veldig kaldt. Det er fint å sitte inne og se ut på den fine årstida. Kose seg med lys og hobbyer og mennesker. 🙂

    2. Det var et fint poetisk syn på vinteren vår, og det er jammen ikke lett å like nei, men vi jobber på med saken gjør vi ikke Mariann? 😀

    3. Det er jo deilig av og til. Kjenne på kulden, og vite at den er der. Vi blir så glade når solen kommer frem, og begynner å varme oss. Ser at våren kommer frem. At alt begynner å våkne til liv.
      Om alt var make glemte vi å kose oss.:)

    4. Lisa: Ja, jeg bruker det, det innlegget var mest for å skrive noe som var helt annerledes, på en litt småkomisk måte. Vinteren kommer jo, og her hvor jeg bor, kan vi ha snø fra oktober til april og solen er borte fra tdlig november til midt i februar og sånn er det jo bare. Jeg depper ikke, men noen ting må man bare ha lov til ikke å like liksom, man kan ikke være superpositiv med alt hele tiden.Jeg er jo happy for tiden uansett jeg, men både pusene og jeg liker oss best inne ved ovnen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg