PANERTE KYLLINGFILETER.

Panerte kyllingfilet er godt, serverte dem med grønnsaker og ovnstekte poteter

God søndagsmiddag

poteter, må skrelles hvis ikke skallet er fint, olivenolje, hvitløk, salt og pepper, ovnen 200 grader 30-40 min

Kyllingfiletene ble delt denne gangen. Jeg tok av indrefileten og marinerte den, og bruker den en annen dag

Litt olje, karri, hvitløk, koriander, pepper, sitron, og inn i kjøleskapet til neste dag eller dagen etter

Delte hver filet i to

Snudde dem i hvetemel

egg og deretter i brødrasp, ferdig brødrasp fra Toro i pakke

Grønnsaker: Auberginer, champignon,hvitløk, soltørkede tomater

Auberginene deler jeg i tykke skiver, salter dem og lar de ligge litt før jeg skyller av saltet

Noen liker å gjøre det sånn og andre ikke, så jeg må ha en forskningstudie om det er nødvendig.

Noen sier det blir en bitter smak hvis man ikke gjør det, så det må jeg sjekke ut

Deretter surrer jeg dem litt. Det kan se ut som om det er mye fett i pannen, men det er bare at jeg har stekt kyllingene der først og da skummer det litt.

Jeg har ikke hatt på noe ekstra fett, så det kan og være at litt av vannet trekker ut av auberginene som gjør at det ser ut som det er mye væske i pannen

Champignon, hvitløk, soltørkede tomater has i sammen med auberginene

En liten fløteskvett, en halv-1 dl er nok, salt og pepper

Ferdig samtidg med potetene, nam

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

8 kommentarer

Siste innlegg