KYLLINGFILET SERVERT MED OVNSBAKTE GRØNNSAKER

Poteter i ovnen 180 grader ca 35-40 min, krydres med det du liker, jeg bruker hvitløk, salt og pepper og olivenolje

Auberginer, saltes,pepres , hvitløksolje . Stekes på brett ca 10 min, så snur jeg og steker 10 min til

Løk, søtpaprika, champignon  i en ovnsform

Bland inn kokte linser. De må kokes ca 20 min. Linsene kan jo droppes, men det er mye fine næringsstoffer i linser. Man kan også kutte ut potetene hvis man ønsker å kutte ned på karbohydratene. Bønner, linser og brun ris er fine ingredienser hvis man ønsker lavkarbomat

Blandes, litt olivenolje på toppen og inn i ovnen, ca 20-25 min sammen med potetene

Disse kyllingfiletene er med skinn. Jeg steker dem først med skinnsiden ned og snur dem deretter og ettersteker litt før jeg tømmer på litt vann og lar de trekke til de er gjennomkokte

Jeg lager jevnet saus med den nydelige kraften og en skvett fløte

God søndagsmiddag. Auberginer er ikke så lekre å se på, men de smaker himmelsk. Jeg blandet dem sammen med de andre grønnsakene for da trekker de smak og blir ekstra gode

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

8 kommentarer
    1. Jeg beundrer alle som tar av det de har, og tryller fram et supert måltid. Jeg har aldri hatt noe forhold til mat, men jeg har jo vært nødt opp gjennom årene. Har noen glansnummere som jeg stadig tyr til!

    2. MMMMMM…. deilig, deilig.. Eg laga også slike poteter på akkurat same måte igår. Nydelig resultat. takk for tips om aubergin.. Hatt lyst å bruke det, men ikkje visst korleis lage det til. Må få variert litt meir på middagsgrønsaker. blir litt kjedelig å bruke same heile tida i kvardagen.. Denne retten såg berre nydelig ut. Herlig med bønner og linser. Takk for masse gode tips !! Tirsdagsklem til deg !

    3. DET så deilig ut det!! Og jeg blir tatt på senga hver gang, for det kommer alltid så mye gode ting her på blogg nær lunsjtid 😀 Kylling er deilig uansett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg