HVERDAGSPASTA MED BACON OG PØLSE

Har man det travelt er det greit å ty til noen raske retter

I dag brukte jeg pasta, bacon, grov pølse, champignon, søtpotet, blomkål og løk

Sett pastaen på koking, skjær opp ingrediensene. Baconet først ,for det skal surres litt lenger enn de andre

Mens baconet surrer, kutter du resten og så får alt surre litt sammen med baconet.

Her trengs ikke salt for både pølser og bacon er salt nok, men litt pepper er fint

En liten fløteskvett for de som ønsker det, man kan droppes

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

6 kommentarer
    1. Det så godt ut på bildet ihvertfall. Jeg liker litt ordnet mat, jeg 🙂 med det mener jeg potet og grønnsaker, og kjøtt eller fisk, dandert ved side av hverandre på en rund tallerken.
      Jeg liker forøvrig pytt i panne godt, men er ikke ofte det blir servert.

    2. Mye godt 🙂 Heldigvis har jeg lunsj nå, for hvis ikke får jeg alltid så problemer på denne tiden når folk begynner med alle mat-innleggene sine 😀 He-he

    3. Nam, ser godt ut. Enkelt og greit og som du sier er det en fin måte å bruke rester på. Her borte har jeg blitt mye flinkere til å bruke opp restene, for det har tidligere blitt kastet en god del…Putter det i kjøleskapet, nye rester dagen etter osv, og til slutt blir det kastet. Så nå har jeg forbedret meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg