SITTE FEIL VEI PÅ TOGET

Dag Terje Alnes er fotograf bak bildene jeg har brukt i dag

 

Sitter på toget
På vei til nye eventyr
Kjenner det er godt å bryte noen rutiner
Komme meg litt ut av komfortsonen
Når man er mye hjemme, kan alt utenfor bobla bli litt vel skremmende
Det er da man må være litt på vakt
Det er lett at det kan bli tungt å komme seg over dørstokken

Jeg sitter feil vei
Funderer litt på dette i det jeg fysisk ser det trygge forsvinne
Jeg passerer barndommens rike, vakre Romsdalen
De majestetiske Trolltindene forsvinner av syne
For meg blir det litt symbolsk
Kanskje det av og til er sunt å sitte feil vei på toget

Jeg kjenner jeg blir rørt
Det har vært mye jobbing med egne begrensninger den siste uken
Jeg er egentlig en tøff person, jeg er ikke så redd utfordringer
Likevel lager man seg begrensninger inni seg
Prosesser man skal jobbe med hvis man vil bli fri
Jeg vil bli fri
Å sitte feil vei på toget
Det er faktisk litt fint i dag

Jeg ser at jeg fysisk legger disse begrensningene bak meg
Jeg ser at jeg legger barndom og oppvekst bak meg
Dette er startskuddet
Startskuddet til noe nytt
Hva det nye er, ja det vet jeg ikke
Jeg sitter jo med ryggen til
Jeg må bare flyte med
Jeg slipper ned skuldrene
Jeg slapper av og kjenner på følelsen

Følelsen av å være på vei
Fortsatt på veien som  heter livet
Det er fint
I dag

http://lillasjel.blogg.no/1381937477__sitte_inne_i_en_bobl.html

http://www.fjords.com/index1.shtml

http://www.visitmr.com/index.php?page_id=3914

http://www.visitandalsnes.com/index.php?option=com_zoo&task=category&category_id=17&Itemid=135&lang=no

7 kommentarer
    1. Herlig innlegg 🙂 ta i mot nye utfordringer med ryggen til,,litt uredd, og se begrensningene ligge igjen 🙂 Herlig rett og slett 🙂

    2. elsker måten du tenker så metaforisk på, jeg var overbevist om at jeg var den eneste som hadde sånne kompliserte tanker hele tiden som flagrer rundt 🙂
      Nydelig skrevet, å jeg gleder meg til å se hva fremtiden bringer deg
      Sikkert noe fint, siden du er så åpen for den :):):)

    3. Det å sitte feil vei, det å kjenne på det på “feil” måte gjør at man kanskje er litt mere åpen for det som kommer. En åpenhet som plutselig ikke er så farlig, en følelse av å mestre.. Det handler om å tørre..)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg