DET ER IKKE SÅ ENKELT

Bildet heter Vi er alle under samme stjernehimmel og er malt av Martha Sofie Simonsen

Facebook :https://www.facebook.com/Art-by-Martha-Sofie-Simonsen-103949801199018/

 

Det er ikke så enkelt sier du

Nei, sier jeg, det er ikke så enkelt

Men det er mulig

Hvem har fortalt deg at livet er så enkelt

Hvem har fortalt deg at livet komme i en gaveeske med fin sløyfe og skaper en stor glede når pakkes opp

Har noen lurt deg til å tro det

Eller har du funnet på det selv

Nei, det er ikke så enkelt

Det er ikke enkelt å endre inngrodde tankeganger om stakkars meg

Stakkars meg som har havnet i denne situasjonen her

Hva hjelper det deg om jeg sier stakkars deg

Hjelper det deg i det hele tatt

Hjelper det deg at jeg fokusere på smerten din

Hjelper det for deg at jeg ser på deg som et offer som ligger nede

Føler du at det er til noe hjelp

 

Dette bildet heter Beskyttelse

Facebook https://www.facebook.com/Art-by-Martha-Sofie-Simonsen-103949801199018/

 

Kanskje tror du det inni deg

Kanskje tror du det fordi du ønsker at noen ser degSer at du slilter

Ja, vi ser deg, men vi kan ikke hjelpe deg

Kanskje ingen kan fri deg fra stakkarsheten din

Ja, unntatt deg selv

Nei, det er ikke enkelt

Det er ikke enkelt å legge bak seg offerrollen

Det er ikke enkelt å la vonde følelser og opplevelser slippe taket

Men hvis du vil forvandle livet ditt til å bli en gavepakke med en fin sløyfe på

Hvis du vil ha en fin pakke som er en glede å pakke opp

Da må du gjøre jobben selv

Det er ingen enkel oppgave, for livet er ikke enkelt

Men du må grave, du må grave så dypt inni deg selv at du finner viljen

 

Dette bildet heter Frihet og er malt av Martha Sofie Simonsen

Facebook :https://www.facebook.com/Art-by-Martha-Sofie-Simonsen-103949801199018/

 

Det er den tyngste oppgaven

Det å finne viljen langt langt inne der et sted

Det er ikke sikkert du har hatt kontakt med den på en stund

Kanskje den sitter fast og ikke vil ut i lyset

Den er litt mørkeredd

Det er trygt inni der, langt inne der ingen kan nå den

Let og du vil finne

Du må finne den viljen

Når du først har fått den frem i lyset, da ser alt letttere ut

Ja, jeg sier fortsatt ikke at det blir enkelt

Livet er fortsatt ingen enkel oppgave

Men nå kan du lettere se friheten

Du kan se friheten det er å se forbi begrensningene dine, forbi smerten, forbi fortiden

Du kan se at det er nå du lever

Du må være villig til å ta på deg den oppgaven

Uten vilje, ingen endring

Først en tanke, så en gjerning

Det er da du setter deg selv fri

Fri til å glede deg over livet

I dag

 

Facebook https://www.facebook.com/Art-by-Martha-Sofie-Simonsen-103949801199018/

6 kommentarer
    1. Vi har alle bagasje, om den er tung eller lett, og vi kan fortsette å lukke opp den kofferten, og dra ut de tingene til vi blir blå i ansiktet… Men det beste er som du sier, ha kofferten lukket, og se om vi finner noen nye klær å legge nedi 😉 Men det er kun min tankegang, andre må løse det på andre måter 🙂 Ha en fin dag 🙂 KLemmer <3

    2. frodith: Ja, det er derfor jeg prøver å påpeke at jeg blogger til meg selv i bloggen min, som egenutvikling og så får det treffe de som det skal treffe:) Men jeg får ofte det spørsmålet om jeg tror det er så enkelt og det er det jo slett ikke, det er ikke enkelt bestandig, livet er ikke sånn:)

    3. Det er første gang jeg er her,trenger nok litt tid..Første møte…dette ble veldig sterkt for meg..Nydelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg