DU ER IKKE KROPPEN DIN, ELLER BAGASJEN DIN ELLER FORTIDEN DIN

Du er ikke kroppen din

Den er der bare for å bære sjelen din

Den er der for å sørge for at du får gjort oppgavene dine

Du har kanskje en litt vanskelig en

En som begrenser deg litt

Eller du synes den er for stor eller for liten

Kanskje den har smerter

Uansett hvordan hvordan kroppen din er, så er ikke det deg

Det er din kropp

Din personlighet og hvordan du er har ikke noe med kroppen å gjøre

Ikke i det hele tatt

Du bestemmer hvordan du vil være

Helt uavhengig av hvordan du ser ut

Du kan ha en tung bagasje i ryggsekken din

Det er heller ikke deg

Det er erfaringene du har med deg i livet

Det kan være mye tungt oppi den sekken

Mye å bearbeide, mye å bære på

Kanskje mange prosesser for å klare å leve med den

Kanskje klarer du ikke helt å få den tom

Noe må du kanskje ta meg deg videre

Men det er opplevelsene dine, det du har erfart

Det er heller ikke deg

Ja, klart at du er preget av hva du har vært igjennom

Men det du har erfart ,definerer deg ikke som menneske

Du er ikke det du har opplevd

Du har en kime inni deg, sjelen din

Du har et hjerte som banker

Du har en hjerne du kan tenke med

Ved hjelp av disse skaper du den personen du vil være i dag

Du bestemmer hvordan jeg skal møte deg

Helt uavhengig av hvilken bagasje du har

Og som du definerer deg, sender du ut signaler til oss andre

Du kan sende ut “hold deg unna meg” signaler

Du kan sende ut “Du skjønner at jeg er ikke bra nok”  signaler

Du kan sende ut ” Jeg har lukket hjertet mitt og slipper ikke inn flere” signaler

Det du føler og tenker om deg selv, det sender du ut via dine energier

Dette kan du være med på å forme selv

Dette er uavhengig av både kropp, bagasje og fortid

Dette er fremtiden din

Dette er dagen i dag

Dagen i dag kan du selv være med å forme

Hvordan vil du fremstå som menneske

Hvordan vil du være mot andre

Hvordan kommer du meg i møte

Sender du ut gode energier eller stenger du meg ute

Har du lave tanker om deg selv, så sender du de også uten å vite om det

Da vil jeg ta imot de tankene og kanskje tro det samme som du

Det du sender ut, får du tilbake

Reis deg opp

Vær rak i ryggen

Bruk det du har erfart

Vær stolt av deg selv for det du bærer på

Du er sterk, du står foran meg

Vis meg det

Du er ikke kroppen din, eller bagasjen din eller fortiden din

Du er deg

Akkurat den du velger å være

I dag

16 kommentarer

Siste innlegg