MITT STILLE ROM

Eva-Christin Hillestad

 

Jeg ønsker meg et stille rom

Kanskje er det blått, ja det vet jeg ikke

Men det føles litt som om det skal være blått

Det skal ihvertfall være stille

Helt stille

Jeg skal høre kun min egen pust

 

Det er så godt å være inne i det rommet

Alt annet slutter å eksistere

Gårsdagen blir borte

Morgendagen er langt borte

Det er bare her og nå som eksisterer

Inne i dette blå rommet

Der det er bare meg

 

Bare meg

Høres ikke det ensomt ut

Bare meg

Blir ikke det trist da

Ja, jeg vil ikke inn dit for bestandig

Jeg trenger nærheten av mine medmennesker

Kontakten sjel til sjel

Men liten stund når jeg føler for det

Kun en liten stund

 

Inne der er det bare meg

Alt annet forsvinner

Det er en indre ro der

En ro man umulig kan finne et annet sted

Enn akkurat der

Inne i meg selv

I sjelen

I dag

10 kommentarer

Siste innlegg